Kde jsou ty časy, kdy se i v zimě testovalo na britských, italských nebo francouzských okruzích, když tam je většina týmů doma? Moderna tomu chce, že se i týmy nižších tříd musí přesunout do anonymity některého z arabských autodromů, aby se připravily na novou sezónu.
Z finančního hlediska jistě harakiri, ze sportovního ani ne tak zcestné – vždyť se i kalendář ostrých podniků našeho sportu stále více sune směrem k Blízkému východu. A tak se stáje F2 a F3 začátkem března soustředily v bahrajnském Sachíru, kde měly 3 dny možnost jaksi rozeznat, jak dobře se ohledně svých čerstvých sestav rozhodly. Od středy do pátku k tomu měly denně ve dvou částech čas a nakonec to byli především zkušení Daruvala, Lawson a Drugovich, kteří si v Arábii potvrdili „papírovou formu“ favoritů.
Středa: Daruvala těžil ze svých a ze zkušeností Premy
Zatímco se 22 vozů dopoledne zabývalo především „oprášením pouštního pískoviště“ (nejrychlejší byl Liam Lawson z týmu Carlin), zlepšily se odpoledne dosahované časy v průměru o více než 2 sekundy. Byl to Ind Jehan Daruvala, kdo nejlépe potvrdil, jak dobře se minulého roku s dallarou špičkové stáje Carlin sžil. Junior Red Bullu, letos ve voze týmu Prema, byl o tučných 0,5 sekundy rychlejší než dva nováčkové F2. Překvapením dne byl minulý rok ve formuli 3 relativně bledý Australan Calan Williams. Jezdec stáje Trident zajel o 12 tisícin rychleji než úřadující šampion F3 a Daruvalův týmový kolega Dennis Hauger z Norska.
Spokojen mohl být se svým návratem do kokpitu před 4 měsíci v Saúdské Arábii zle zraněný Enzo Fittipaldi: jednička Charouz Racing Systemu najezdila toho odpoledne 33 měřených kol a ztrácela na špičku bezmála 2 sekundy, znamenalo to ale dobrou 8. příčku výsledků. Se svým výkonem byl spokojen: „Jsem opravdu šťastný, že jsem se mohl vrátit. Dnes ráno to byla má první kola ve formuli od té nehody v Džiddě. Mám tedy za sebou dost dlouhou přestávku a zvláště mě proto těšilo, že jsme byli hned od prvního kola opravdu rychlí. Těch úvodních 5-6 kol mi dodalo hodně sebevědomí, hned jsem cítil, že dokážu být rychlý. V týmu se cítím velmi dobře – jako doma. Jasně, pořád se dá něco zlepšovat, musíme ale být realisté – a to jsou dle mého názoru kvalifikační výsledky někde na místech 8-12.“
Druhý jezdec ve službách české stáje, Turek Cem Bölükbasi, byl jedním z mála, kteří se kvůli problémům (ujel jen 10 kol) odpoledne nezlepšili – dopoledne ovšem ztrácel na mnohem zkušenějšího Fittipaldiho jen 1,8 sekundy.
1. | Jehan Daruvala, Prema | 1:42,074s |
2. | Calan Williams, Trident | 1:42,590s |
3. | Dennis Hauger, Prema | 1:42,602s |
4. | Liam Lawson, Carlin | 1:43,478s |
5. | Logan Sargeant, Carlin | 1:43,483s |
6. | Felipe Drugovich, MP | 1:43,590s |
7. | Marcus Armstrong, Hitech | 1:43,590s |
8. | Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System | 1:43,946s |
9. | Juri Vips, Hitech | 1:43,946s |
10. | Roy Nissany, DAMS | 1:44,003s |
22. | Cem Bölükbasi, Charouz Racing System | 1:47,4254s |
Čtvrtek: Lawson je „Mr. Qualifying“
Dopoledne druhého dne patřilo především simulacím long runů a Antonína Charouze jistě hodně uspokojilo, že jeho dva jezdci patřili v průběhu této části k nejrychlejším. Nakonec figuroval Bölükbasi překvapivě na 3. místě výsledkové listiny – bezprostředně před kolegou Fittipaldim. Mimo to si Turek a Brazilec dále vydatně zvykali na své vozy: společně najezdili 74 měřených kol.
Se zcela odlišným pojetím nastoupila většina jezdců odpoledne: nazuli měkké kvalifikační pneumatiky a zkoušeli jednotlivá rychlá kola. Novozélanďan Liam Lawson se ukázal být „na qualifying“ zvláště dobře připravený, když jako jediný zajel okruh pod 1:42. Boschung, Pourchaire, Sargeant a Doohan za ním již měli relativně velký odstup…
Ve vnitrotýmovém hodnocení Bölükbasi znovu překvapivě „porazil“ Fittipaldiho. Jejich téměř shodné časy znamenaly pozice 15 a 16. Ohledně kvalifikace se tedy musí český tým ještě lehce zlepšit, přičemž nechybí mnoho: na druhého Boschunga jen 0,7 sekundy…
1. | Liam Lawson, Carlin | 1:41,623s |
2. | Ralph Boschung, Campos | 1:42,096s |
3. | Téo Pourchaire, ART | 1:42,096s |
4. | Logan Sargeant, Carlin | 1:42,133s |
5. | Jack Doohan, Virtuosi | 1:42,144s |
6. | Marino Sato, Virtuosi | 1:42,174s |
7. | Frederik Vesti, ART | 1:42,174s |
8. | Felipe Drugovich, MP | 1:42,273s |
9. | Jehan Daruvala, Prema | 1:42,286s |
10. | Richard Verschoor, Trident | 1:42,297s |
15. | Cem Bölükbasi, Charouz Racing System | 1:42,729s |
16. | Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System | 1:42,732s |
Pátek: „Blowin´ in the sand“
Závěrečný den testů pokazila bouře. Jemný písek ve vzduchu se postaral o tak špatnou viditelnost, že vozy trénovaly jen dopoledne. Jezdci se znovu soustředili na simulaci závodů. Při těchto long runech byl tentokrát nejrychlejší zkušený Felipe Drugiovich před týmovým kolegou od MP, Clementem Novalakem a před jezdcem Hitechu, Jurijem Vipsem. Piloti Charouz Racing Systemu se v části, kde nešlo o rychlá jednotlivá kola, spokojili s pomalejšími časy.
Krátké „otrkávání“ tím skončilo. Týmy hned mohou zůstat na místě, protože právě v Bahrajnu již přespříští víkend vyrazí do prvního závodu sezóny 2022.
1. | Felipe Drugovich, MP | 1:44,911s |
2. | Clement Novalak, MP | 1:45,883s |
3. | Juri Vips, Hitech | 1:45,978s |
4. | Liam Lawson, Carlin | 1:46,114s |
5. | Logan Sargeant, Carlin | 1:46,761s |
6. | Roy Nissany, DAMS | 1:46,791s |
7. | Dennis Hauger, Prema | 1:46,979s |
8. | Théo Pourchaire, ART | 1:47,235s |
9. | Jack Doohan, Virtuosi | 1:47,377s |
10. | Aymu Iwasa, DAMS | 1:47,465s |
20. | Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System | 1:49,084s |
21. | Cem Bölükbasi, Charouz Racing System | 1:49,519s |