Vedení Formule 1 se obává, že připravované změny pro rok 2021 zpomalí vozy o 3,5 sekundy na kolo. Cílem je ale zvýšit atraktivitu závodění, což by nové monoposty měly umožnit.
Dnes byla představena pravidla pro rok 2021 a byla představena první skica monopostu, který nové regule splňuje. Mělo by dojít k výraznému zpomalení, oproti aktuálním vozům by nové vozy měly zpomalit o 3,5 sekundy na kolo.
Zpomalení odhadl Nikolas Tombazis, který se pro FIA zabývá vývojem otevřených monopostů. Nová auta podle něj budou generovat méně přítlaku a budou těžší.
„Očekáváme, že zpomalení na kolo bude okolo 3 až 3,5 sekundy,“ prozradil Tombazis. „Podle nás je důležitější, že se s vozem bude lépe závodit v soubojích kolo na kolo.“
Podle ředitele motorsportu Rosse Brawna udělalo vedení F1 v roce 2017 chybu. Formule 1 si podle něj kladla chybné cíle.
„Zvýšili jsme přítlak, abychom měli nejrychlejší auta v historii. To se sice povedlo, ale závodění jsme zhoršili,“ tvrdí Brawn.
#RSspirit #F12021
*Images for illustrative purpose only pic.twitter.com/y4LqfD3zdc— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) October 31, 2019
Nové monoposty by měly dostat jednodušší přední křídlo, pod bočnice by měl být umístěn dlouhý difuzor, který pomůže v tvorbě přítlaku.
Zavěšení kol bude zjednodušené, hydraulické zavěšení bude od roku 2021 zakázané. Spekulovalo se o zákazu zahřívacích deček, ty ale minimálně pro sezóny 2021 a 2022 zůstávají.
Svůj debut si v roce 2021 odbydou 18palcové pneumatiky, o kterých se v paddocku F1 hovoří už několik let. Zavedeny budou další bezpečnostní prvky. Minimální povolená hmotnost stoupne ze 743 kg na 768 kg.
Motor žádné výrazné změny neprodělá. Původně mělo dojít k několika výrazným změnám, nakonec se od nich ale odstoupilo. Pohonná jednotka tak zůstane jako jedna z mála částí netknutý.