Systém trestných bodů? Je to vtip, myslí si Sargeant

Systém trestných bodů? Je to vtip, myslí si Sargeant

Kromě penalizací během závodů a jiných trestů sbírají piloti také trestné body na svou licenci, které mají platnost dvanáct měsíců. Dvanáct trestných bodů se rovná zákazu startu.

K tomuto číslu se nyní nebezpečně přiblížil Kevin Magnussen s deseti trestnými body. Dva trestné body také dostal například Logan Sargeant ve Velké ceně Číny za nedodržení pravidel o safety caru. Nyní má tak na superlicenci osm trestných bodů.

Na otázku Motorsport.com, zda si myslí, že systém trestných bodů potřebuje změnu, odpověděl americký jezdec: „Myslím, že moje (v Číně) byly extrémně frustrující. Penalizace je jedna věc. Ale dostat za to trestné body, to je trochu vtip. Myslím, že za víkend se stanou mnohem horší věci, za které jenom dostanete napomenutí.“

„V kvalifikaci přede mnou lidi zpomalili, málem jsme se vybourali a nic se nestalo. Ale když pak přejedu čáru ve stejný čas jako někdo jiný a ani to není vidět, dostanu dva trestné body, a to není dobrý směr, kterým bychom se měli ubírat.“

Tabulku trestných bodů do nedávna vedl Sergio Pérez. Momentálně má, jako Logan Sargeant, osm trestných bodů. K systému se také vyjádřil. „Myslím, že ohledně tech trestných bodů, občas zaplatíte následky a ještě k tomu přidají trestné body, a vzhledem k tomu, že teď máme více závodů, je to něco, na co by se mělo podívat.“

„Každý incident, když se podíváte na všechny body, které piloti dostávají, je spoustu bodů, které jsou už za čárou, ale pravidla jsou pravidla. Snad je to něco, co se v budoucnosti přezkoumá.“

Kevinovi Magnussenovi budou odečteny tři body až příští rok v březnu. Dva body budou Loganovi Sargeantovi smazány letos 3. září a Pérezovi bude jeden bod smazán o dva týdny později.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka korejštiny a člověk s tisícero koníčky. Koně ji baví nejen pod kapotou. Jako malá fandila o nedělích po obídku Alonsovi, protože měl nejbarevnější auto, cestu k formulím si znovu našla i později v životě. Na Svět Formule publikuje od roku 2023.

Další články autora →