Systém ovlivňování toku vzduchu

Systém ovlivňování toku vzduchu

Jako první s tímto systémem přišel McLaren a do Velké ceny Autrálie s ním přijel i Sauber. Jak tenhle systém funguje?

Staňte se fanoušky Race-F1 na

McLaren MP4-25 má tento aero systém od Velké ceny Bahrajnu. Na horní straně nosu má otvor pro nasávání vzduchu, jak je vidět na fotografii, který proudí unitř vozu na zadní část. Součástí tohoto systému je ovládání u pilota, který buď nohou, nebo rukou může ovlivňovat tok tohoto vzduchu. Vyústění toku vzduchu je možný dvěma směry. Buď pod zadní křídlo, na obrázku označené červenou šipkou a nebo nahoru na zadní křídlo, na obrázku označeno modrou šipkou.

 

Normálně vzduch proudí nahoru na křídlo zvyšuje se přítlak a vůz tak lépe sedí v zatáčkách. Pokud ale jezdec uzavře potrubí, vzduch proudí pod zadní křídlo a zmenšuje tak přítlak. Toho lze využít na rovinkách, kdy se přítlak sníží a zvýší se rychlost vozu.

Svou vlastní verzi přivezl tým Sauber do Autrálie. U vozu Sauber C29 ukazuje modrá šipka jak proudí vzduch na zadní křídlo.Otvor pro nasávání vzduchu má ale Sauber jinde než McLaren. Jak ukazuje malá modrá šipka a fotografie, tento otvor je na horní části boku vozu.

Pokud vzduch proudí nahoru na křídlo zvyšuje se přítlak a vůz tak lépe sedí v zatáčkách.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Založil jsem web SvětFormule.cz v roce 1999, v té době pod jiným jménem. Formuli 1 sleduji a miluji už od druhé poloviny 70. let.

Další články autora →