Stroll prozradil, co stojí za propadem Aston Martinu

Stroll prozradil, co stojí za propadem Aston Martinu

Lance Stroll vysvětlil, proč Aston Martin zaznamenal propad ve výkonnosti za posledních 12 měsíců a prozradil jakou oblast inženýři nejvíce prozkoumávali. Stroll také přiblížil své dojmy z VC Velké Británie.

Minulou sezónu Aston Martin využil toho, že konkurenti zvolili nesprávný koncept vozu a stal se tak nejbližším pronásledovatelem Red Bullu. Ferrari, McLaren a Mercedes se díky vylepšením výkonnostně dostali před britský tým.

V letošní sezóně se tým ze Silverstonu propadl ještě víc, jelikož vylepšení nepřinesla očekávaný časový zisk, a proto se tým nachází ve středu pole. Aston Martin se v prvních 12 závodech letošní sezóny umístil nejlépe na pátém místě a oproti loňské sezóně po 12 závodech má o 115 bodů méně.

Lance Stroll vysvětlil, že se Aston Martin při vývoji vydal chybnou cestou, kvůli níž nyní stagnují a budou se muset vydat jinou cestou.

„Na začátku loňského roku jsme tam byli. Nemyslím si, že jsme tam byli úplně, loni jsme nebyli v pozici, abychom vyhrávali závody, ale měli jsme rychlé auto a několik pódií a spoustu pátých míst a podobně,“ řekl Stroll během závodního víkendu v Silverstone.

„Myslím, že jsme se nakonec vydali trochu špatným směrem, pokud jde o filozofii vývoje. Vydali jsme se špatnou cestou a pomalu si to uvědomujeme čím dál víc. Teď jde o to, abychom změnili směr a pak tomu dali čas, aby se to vyvinulo a bylo to zase dobré díky tomu, že půjdeme tou jinou cestou.“

Syn majitele týmu se svěřil, že tým hodně zkoumal vůz po aerodynamické stránce a věří, že se tým poučil ze svých nezdarů.

„V posledních 12 měsících jsme hodně zkoumali a hodně testovali aerodynamiku. Každé vylepšení, které jsme přinesli, nám v posledním roce nepřineslo takový užitek, v jaký jsme doufali. Myslím, že jsme se hodně naučili a teď se opravdu snažíme jen o provedení, odstranění problému a zrychlení vozu.“

Stroll předvedl minulý víkend na Silverstonu povzbudivý výkon, když závod dokončil na sedmém místě před týmovým kolegou Fernandem Alonsem, a tak Aston Martin dokázal bodovat s oběma monoposty.

Kanadský pilot přiznal, že si v nedělním závodě vůbec neoddychl a byl rád, že udržel vůz na trati a dojel na bodované pozici.

„Nebyl jsem si jistý, nadělal jsem si do kalhot (byly uvedeny expresivnější výrazy – pozn. red.),“ sdělil své pocity z VC Velké Británie.

„Když na tak rychlé trati, jako je tato, začne pršet, jsou tyto smíšené podmínky strašně těžké, protože musíte opravdu držet nohu na plynu, věřit si a oddaně projíždět zatáčky. Ale s trochou deště na hledí, mokrými skvrnami, které se vkrádají, je tak snadné ztratit auto a narazit do bariéry. Rozhodně to byl jeden z těch intenzivnějších závodů, trochu to připomínalo Kanadu na začátku roku.“

„Chtěl jsem trochu víc, ale i tak to byl dobrý závod a ve smíšených podmínkách se toho mohlo hodně pokazit. Bylo strašně těžké udržet vůz na trati v první řadě, takže abych byl upřímný, jsem rád, že jsem posbíral body.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →