V Barceloně vyhrál Max Verstappen, druhý se umístil Sergio Pérez a na třetím místě skončil George Russell. Naopak velké zklamání bylo v garáži Ferrari – Charles Leclerc vedl první třetině závodu než měl technický problém s motorem a musel odstoupit z první pozice, Carlosu Sainzovi závod taktéž vůbec nevyšel. Max Verstappen převzal vedení v šampionátu jezdců a Red Bull se posunul na vedoucí pozici v poháru konstruktérů.
Jediný, kdo použil pro start středně tvrdé pneumatiky, byl Lewis Hamilton, který startoval ze šesté pozice. Všichni ostatní nasadili červenou sadu pneumatik.
Start si pohlídal Charles Leclerc, který si dokázal udržet první pozici před Maxem Verstappenem, naopak špatný start měl Carlos Sainz, který se propadl na pátou pozici. Lewis Hamilton kolidoval s Kevinem Magnussenem a Brit musel zamířit do boxů, protože dostal defekt.
V 7. kole dostal smyk a skončil v kačírku Carlos Sainz, propadl se na jedenáctou pozici.
V 9. kole skončil v kačírku Max Verstappen – v zatáčce číslo 4 stejně jako Carlos Sainz. Obhájce titulu se propadl na čtvrtou pozici.
První v boxech byl Carlos Sainz v 11. kole, propadl se na patnáctou pozici a obul středně tvrdou sadu pneumatik. Ve stejném kole Sergio Pérez přepustil svoji pozici Maxovi Verstappenovi, aby zaútočil na George Russella, který urputně bránil druhé místo.
To nahrávalo Ferrari, protože Charles Leclerc si vytvořil 10 sekundový náskok. Většina startovního pole už absolvovala svoji první zastávku v boxech.
Až na začátku 14. kola se v boxech objevil George Russell a Max Verstappen, oba nasadili žluté pneumatiky a vrátili se na čtvrtou, respektive pátou pozici.
Max Verstappen měl opět problém s DRS, které fungovalo sporadicky.
V 18. kole zajel do boxů Sergio Pérez, obul středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na čtvrtou pozici. Charles Leclerc stále zůstaval na trati.
Až v 19. kole začal fungovat DRS systém na voze Maxe Verstappena, nicméně George Russell odváděl skvělou práci při bránění druhé pozice.
Charles Leclerc zamířil ke svým mechanikům ve 22. kole, obul středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na první pozici.
Ve 24. kole George Russell odvrátil útok Maxe Verstappena do první zatáčky.
Ve 27. kole ztratil výkon Charles Leclerc! Monačan skončil v závodě! George Russell vede závod!
Ve 29. kole zamířil do boxů Max Verstappen, obul červenou sadu pneumatik.
Ve 31. kole Sergio Pérez převzal vedení v závodě! Předjel Merceddes George Russella.
Ve 37. kole zamířil George Russell ke svým mechanikům, nasadil žlutou sadu pneumatik a vrátil se na třetí pozici. O kolo později reagoval Red Bull se Sergiem Pérezem, který se vrátil před monopost Mercedesu. Do vedení se poprvé v tomto závodě dostal Max Verstappen.
Ve 44. kole zastavil naposledy u svých mechaniků Max Verstappen, obul středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na druhou pozici. Zpátky do vedení se dostal Sergio Pérez.
Ve 49. kole přepustil Sergio Pérez vedení svému týmovému kolegovi Maxovi Verstappenovi.
V 52. kole se potřetí v boxech ukázal George Russell, obul červenou sadu pneumatik a vrátil se na čtvrtou pozici.
V 54. kole reagoval na Mercedes Sergio Pérez, který zajel do boxů, nasadil nejměkčí sadu pneumatik a dostal za úkol zaútočit na nejrychlejší kolo závodu, což se mu následně podařilo.
V posledních kolech nastal souboj mezi Lewisem Hamiltonem a Carlosem Sanzem o čtvrtou pozici, kterou Brit vybojoval.
V 65. kole dostali jezdci Mercedesu výzvu, že mají používat co nejvíce metodu lift and coast jinak hrozilo, že nedojedou do cíle. Carlos Sainz se dotáhl na Lewise Hamiltona a vrátil se na čtvrtou pozici.
Vítězem se stal Max Verstappen. Red Bull získal dvojité vítězství.
Pořadí | Tým | Ztráta v cíli | |
1 | 1:37:20.475 | ||
2 | +13.072s | ||
3 | +32.927s | ||
4 | +45.208s | ||
5 | +54.534s | ||
6 | +59.976s | ||
7 | +75.397s | ||
8 | +83.235s | ||
9 | +1 kolo | ||
10 | Júki Cunoda | +1 kolo | |
11 | +1 kolo | ||
12 | +1 kolo | ||
13 | +1 kolo | ||
14 | +1 kolo | ||
15 | +1 kolo | ||
16 | +2 kola | ||
17 | +2 kola | ||
18 | +2 kola | ||
NC | Kuan-jü Čou | DNF | |
NC | DNF |