S nejrychlejším časem z dopolední části testů vyšel Daniel Ricciardo se svým McLarenem. Mercedes v ranní části opět v problémech, poté co Hamilton zapadl do štěrku. Bottas dokázal úřadující mistry světa v poháru konstruktérů dostat na první příčku.
Dopolední část
Ricciardův sobotní čas byl o pouhých 0,013 s pomalejší než jeho nejrychlejší kolo z páteční relace. Australan použil směs pneumatik C3 společnosti Pirelli, které se řadí do třídy středně tvrdých pneumatik, druhý a třetí nejlepší čas měli Fernando Alonso za Alpine a Sergio Pérez z Red Bullu, kteří však využili tvrdých pneumatik pro zajetí svého kola.
Tyto dva španělsky mluvící jezdce, jsme měli dnes možnost vidět poprvé v akci.
Hamiltonova exkurze mimo trať
Hamilton dosáhl slušného počtu kilometrů pro Mercedes poté, co byl tým ochuzen o cenné kilometry v pátečním testu, kvůli problému s převodovkou.
Smůla jako by se Mercedesu lepila na paty, když úřadující mistr světa Sir Lewis Hamilton neukočíroval svůj vůz ve 13. zatáčce a poslal auto do štěrku, odkud mu musel pomoct jeřáb traťových komisařů.
Test byl přerušen červenou vlajkou, zhruba po půl hodině se Hamiltonovi podařilo usednou znovu za volant a nasbírat ještě nějaké drahocenné kilometry. Skončil s 58 odjetými koly, v odpolední části pak do vozu stáje Mercedes usedl Valtteri Bottas.
Problém s převodovkou tentokrát u Aston Martinu
Sebastian Vettel stihl dokončit pouhých šest kol předtím, než inženýři Aston Martinu zjistil problém související s převodovkou. Většinu dopolední části pak vůz strávil v garáži pod drobnohledem mechaniků.
Vettel se však na trať stihl navrátit, zbývalo zhruba 10 minut do konce relace. Ve kterých stihl přidat pouze dva kola.
V odpolední části se pak německý jezdec vyměnil se svým kanadským kolegou, problémům však čelil i on.
Vůz AMR21 měl menší potíže v oblasti elektrických rozvodů, netrvalo to však dlouho a monopost opět vyjel na trať.
Cenné kilometry jiných jezdců
Druhý kanadský jezdec Nicholas Latifi absolvoval svou celodenní sobotní porci testů, v dopolední části ztratil kontrolu nad vozem a ocitl se mimo trať s poškozenou pravou přední pneumatikou. Mimo tento incident však odjezdil cenné kilometry pro stáj Williams.
Nejvíce najetých kilometrů v dopolední relaci měl na svém kontě Nikita Mazepin, který zajel 74 kol a skončil sedmý před Hamiltonem z Mercedesu, Antonem Giovinazzi z Alfa Romeo a Sebastianem Vettelem z Aston Martinu.
Odpolední část
Přední příčku atakovalo hned několik jezdců, Pierre Gasly z Alpha Tauri, Lance Stroll z Aston Martinu, Lando Norris z McLarenu, Antonio Giovinazzi z Alfy Romeo. Ani jednomu se však nepodařilo zajet ten úplně nejrychlejší čas, ten měl na svědomí jezdec stáje Mercedes Valtteri Bottas s časem 1:30,289.
Tento čas zajel na nejměkčích pneumatikách s označením C5, které Pirelli nabízí.
Produktivní den pro mnoho stájí
Pouze jedné stáji se nepodařilo odjet více než 100 kol mezi oběma relacemi, tou stájí byl Aston Martin, jenž byl znevýhodněn ranním problémem s převodovkou.
Status stáje s největším počtem odjetých kol připadl Haasu, jenž byl obzvláště produktivní, protože Nikita Mazepin a Mick Schumacher nashromáždili 162 kol.
Nicholase Latifiho potkalo i v odpolední části roztočení monopostu a vyjetí z trati.
Sergia Peréze jsme mohli dnes poprvé vidět za volantem Red Bullu s označením RB16B
Perez utrpěl nejdramatičtější okamžik odpolední části, když se mu při předjíždění monopostu Williamsu Nicholase Latifiho, uvolnila levá část karoserie motoru.
Checo's bodywork really said: Send it 🚀#F1 #F1Testing @redbullracing @SChecoPerez pic.twitter.com/suv2RymgYI
— Formula 1 (@F1) March 13, 2021
Odlomené části z ozvu znamenaly přerušení testu červenou vlajkou.
Dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso, který se v této sezóně vrací do formule 1 pak uzavřel desítku nejlepších časů.
Tabulka sobotních časů a ujetých kol
# | Jméno | Stáj | Čas | Ztráta | Počet kol |
---|---|---|---|---|---|
1 | V. Bottas | Mercedes | 1:30.289 | 57 | |
2 | P. Gasly | AlphaTauri | 1:30.413 | 0.124 | 86 |
3 | L. Stroll | Aston Martin | 1:30.460 | 0.171 | 71 |
4 | L. Norris | McLaren | 1:30.586 | 0.297 | 52 |
5 | A. Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:30.760 | 0.471 | 125 |
6 | C. Leclerc | Ferrari | 1:30.886 | 0.597 | 73 |
7 | N. Latifi | Williams | 1:31.672 | 1.383 | 132 |
8 | S. Perez | Red Bull | 1:31.682 | 1.393 | 117 |
9 | D. Ricciardo | McLaren | 1:32.215 | 1.926 | 52 |
10 | F. Alonso | Alpine | 1:32.339 | 2.050 | 128 |
11 | J. Cunoda | AlphaTauri | 1:32.684 | 2.395 | 57 |
12 | M. Schumacher | Haas | 1:32.883 | 2.594 | 87 |
13 | C. Sainz | Ferrari | 1:33.072 | 2.783 | 56 |
14 | N. Mazepin | Haas | 1:33.101 | 2.812 | 76 |
15 | L. Hamilton | Mercedes | 1:33.399 | 3.110 | 58 |
16 | S. Vettel | Aston Martin | 1:38.849 | 8.560 | 10 |