Desátý závod sezóny ovládl Lewis Hamilton, druhý se umístil Charles Leclerc a poslední pódiové umístění doplnil Valtteri Bottas. Už před závodem nastalo drama, protože Fernando Alonso dostal hodiny, když jel na startovní rošt.
Jediná změna oproti včerejšímu pořadí sprintu byla v tom, že George Russell dostal penalizaci v podobě ztráty 3 míst na startovním roštu za kontakt s Carlosem Sainzem. Sergio Pérez odstartuje z boxové uliky.
Kvůli sprintu měli všichni piloti možnost volby pneumatik pro závod a kromě mexického pilota Red Bullu odstartují na střední sadě pneumatik, Sergio Pérez na bílé sadě.
Start závodu si pohlídal Max Verstappen, nicméně Lewis Hamilton začil na něj okamžitě vyvíjet tlak.
Kontakt mezi Verstappenem a Hamiltonem v deváté zatáčce! Nizozemský pilot narazil po kontaktu do bariéry a závod pro něj skončil! Britský pilot utrpěl poškození! Safety car na povolán na trať. Byl to velký náraz pro Maxe Verstappena, naštěstí je v pořádku. Nizozemec absolvoval přetížení 52G.
Ve vedení se ocitl Charles Leclerc. Ve druhém kole byly vyvěšeny červené vlajky!
Asi po 15 minutách se začal teprve odklízet monopost Maxe Verstappena, protože auto bylo v nezabezpečeném stavu kvůli hybridní části pohonné jednotky.
Po 40 minutách od incidentu se závod restartoval pevným startem.
Pevný restart si pohlídal Charles Leclerc. Sebastian Vettel dostal smyk a propadl se na poslední pozici.
Lewis Hamilton dostal penalizaci v podobě 10 sekund za incident s Maxem Verstappenen!
Charles Leclerc měl problém s motorem! Monačan ohlásil do rádia, že mu přestal pracovat motor. Inženýr mu okamžitě nadiktoval, co má změnit na volantu ohledně nastavení. Bohužel problém se znovu opakoval. V 18. kole dostal pilot Ferrari, že by všechno mělo být vyřešeno.
V 19. kole se objevili v boxech první jezdci a přezuli na tvrdou sadu pneumatik
U Landa Norrise měli mechanici problém s pravou zadní pneumatikou, toho následně využil Valtteri Bottas a díky rychlé zastávce se dostal před britského jezdce.
Charles Leclerc dostal další instrukce ohledně pohonné jednotky ohledně řazení rychlostních stupňů.
Na konci 27. kola zajel do boxů Lewis Hamilton, odpykal si 10 sekundovou penalizaci, nasadil bílou sadu pneumatik a vrátil se na pátou pozici.
O kolo později se u svých mechaniků objevil Carlos Sainz, nasadil tvrdou sadu pneumatik, ale objevil se problém s maticí u předního levého kola. Španělský jezdec se vrátil až na šestou pozici.
Ve 30. kole zajel do boxů vedoucí závodu Charles Leclerc, obul bílou sadu pneumatik a vrátil se na první pozici.
Mercedes ve 40. kole nařídil týmovou režii a Lewis Hamilton se dostal na druhé místo. Sebastian Vettel měl technický problém a musel odstoupit ze závodu.
Poslední kola se nesla ve znamení toho, jestli se Lewis Hamilton stihne dotáhnout na vedoucího Charlese Leclerca.
V 50. kole předjel Lewis Hamilton Charlese Leclerca a dostal se do vedení.
Pořadí | Jezdec | Tým | Ztráta v cíli | Body |
1 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:58:23.284 | 25 |
2 | Charles Leclerc | FERRARI | +3.871s | 18 |
3 | Valtteri Bottas | MERCEDES | +11.125s | 15 |
4 | Lando Norris | MCLAREN | +28.573s | 12 |
5 | Daniel Ricciardo | MCLAREN | +42.624s | 10 |
6 | Carlos Sainz | FERRARI | +43.454s | 8 |
7 | Fernando Alonso | ALPINE | +72.093s | 6 |
8 | Lance Stroll | ASTON MARTIN | +74.289s | 4 |
9 | Esteban Ocon | ALPINE | +76.162s | 2 |
10 | Júki Cunoda | ALPHATAURI | +82.065s | 1 |
11 | Pierre Gasly | ALPHATAURI | +85.327s | 0 |
12 | George Russell | WILLIAMS | +1 kolo | 0 |
13 | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO | +1 kolo | 0 |
14 | Nicholas Latifi | WILLIAMS | +1 kolo | 0 |
15 | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO | +1 kolo | 0 |
16 | Sergio Pérez | RED BULL | +1 kolo | 0 |
17 | Nikita Mazepin | HAAS | +1 kolo | 0 |
18 | Mick Schumacher | HAAS | +1 kolo | 0 |
– | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN | DNF | 0 |
– | Max Verstappen | RED BULL | DNF | 0 |