Od té doby, co přešla Honda od McLarenu k Toro Rosso a následně začala dodávat své agregáty také Red Bullu, šla její forma strmě nahoru. Přesto ještě musejí svůj agregát doladit.
Japonští motoráři tři roky (2015-2017) dodávali své pohonné jednotky McLarenu, ovšem kýžených výsledků se jim nepodařilo dosáhnout a zpravidla dvojici McLaren-Honda patřila místa na chvostu. Jelikož se stále trápili velkým nedostatkem výkonu a mizernou spolehlivostí, na konci roku 2017 se jejich cesty rozešly a Honda zakotvila u Toro Rosso.
Italskou stáj využil mateřský Red Bull coby „testovacího králíka“ a očividně to byl správný tah. Již v prvním roce s Toro Rosso došlo k rapidnímu zlepšení, co do rychlosti i do spolehlivosti. To Rakušany přesvědčilo k tomu, aby taky s Japonci začali spolupracovat.
Přestože stále není stav ideální, za svou formu se zhola vůbec nemusejí stydět. V posledních závodech totiž kombo Red Bull-Honda pořádně potrápilo Ferrari a nebýt vypadnutí Pierre Gaslyho v Baku, mohli se v Poháru konstruktérů tradiční stáji ještě více přiblížit.
„Pro Hondu je stále cílem vyhrávat závody. Honda ví, že musí vyhrávat,“ řekl závodní šéf Hondy Masashi Yamamoto, který je dosavadním vývojem nadmíru spokojen: „Týmy, výzkum a vývoj Hondy a ostatní faktory ukazují, že máme dobrý systém.“
„Doposud jsme se soustředili na vyvážení výkonu a spolehlivosti. Myslím si, že nyní potřebujeme více koní.“
Nicméně věří, že se jim podařilo aspoň trochu smazat loňskou ztrátu na Ferrari a Mercedes a těší jej, že jsou v mnohem lepší formě než Francouzi.
„S pomocí Red Bullu a Toro Rosso jsme momentálně v lepší pozici než Renault. Nemyslím si ale, že jsme daleko před nimi.“
Honda připravuje velká vylepšení na letní část sezóny. Uvědomují si však, že nebude jednoduché dát vše dohromady tak, aby nedošlo ke zlepšení jedné oblasti a zhoršení té druhé: „Musíme pracovat tvrdě, abychom zvýšili výkonnost a zároveň udrželi i spolehlivost na vysoké úrovni. K tomu je zapotřebí mnoho práce ve vývoji, bez ní je to náročné dohnat.“
Ovšem k vývoji je potřeba mít dostatečné finance, bez kterých se nelze posunout vpřed. „Do budoucna musíme s rozpočtem zacházet opatrně,“ zdůrazňuje Yamamoto. „Ale myslím si, že děláme správná rozhodnutí a aktuální rovnováha je to nejlepší, co můžeme udělat.“