Schumacher měl testovat Mercedes, nakonec odjel jen pár kol

Schumacher měl testovat Mercedes, nakonec odjel jen pár kol

Mick Schumacher měl první říjnový den testovat na okruhu Paul Ricard v aktuálním monopostu Mercedesu pneumatiky Pirelli. Kvůli nepříznivému počasí však obkroužil za celý den jen pár kol. Kdy přijde jeho další šance?

Mick Schumacher se jako rezervní jezdec Mercedesu zúčastnil testovacích jízd na mokrých pneumatikách Pirelli a jeho plánovaný program zahrnoval jízdu na uměle namočené trati.

Mladý Němec měl být nadějným favoritem na druhou sedačku Williamsu místo Logana Sargeanta, nakonec zůstal mimo a britská stáj se rozhodla pro mladého a neprověřeného Franca Colapinta. Schumacher tak měl vzácnou příležitost vyzkoušet si současný vůz formule 1.

Počasí však bylo proti, na okruh, který naposledy hostil Velkou cenu Francie v roce 2022, přišly velké přívalové deště. Trať byla promočená natolik, že nebylo bezpečné vyjet s monopostem na trať, a tak bylo rozhodnuto test po několika odjetých kolech přerušit. Pětadvacetiletý jezdec v hrozných podmínkách odjel pouhých 29 kol a jeho nejlepší čas byl 1:39,720.

Zatímco týmy usilovně připravují své vozy na zbytek sezóny formule 1, výrobci pneumatik, jako je Pirelli, využívají těchto testů k vývoji a zdokonalování svých produktů pro budoucí závody. Schumacherova jízda s Mercedesem byla součástí tohoto vývoje.

Tyto testy byly pro Schumachera klíčové, protože představují jedinou příležitost, jak v sezóně 2024 nasbírat kilometry v monopostu formule 1. Poté, co byl na konci roku 2022 nahrazen Nicem Hülkenbergem v týmu Haas, se Schumacherovi stále nepodařilo získat místo na startovním roštu. Udržuje si však úzký vztah se sportem a působí jako rezervní jezdec Mercedesu, Alpine a McLarenu. Navzdory své absenci v soutěžních závodech se Schumacher aktivně zapojil do vývojových rolí těchto týmů a poskytoval zpětnou vazbu během testovacích jízd, jako byla ta ve Francii.

Schumacherova budoucnost ve formuli 1 je prozatím nejistá. Vzhledem k omezenému počtu volných míst a konkurenci mezi mladými jezdci a zavedenými veterány je pro Němce zajištění pravidelné jezdecké pozice obrovskou výzvou. Jediná volá sedačka pro příští ročník je v Sauberu.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka ekonomky, kterou však velmi táhne psaní sportovních článků. V motorsportu ji nejvíce baví pokrývat cestu mladých talentů až na samotný vrchol. Kromě motorsportu píše články z hokeje, zimních sportů či tenisu.

Další články autora →