Motor Renault z vozu Carlose Sainze, který ho minulý závod donutil odstoupit, „žije“, ale kolega Lando Norris klesne na startu VC Itálie.
Sainz ztratil výkon dříve, než VC Belgie pořádně začala a dokázal odjet pouze jedno kolo, pak musel odstoupit.
Jeho týmový kolega Norris si téměř celý závod držel pátou pozici, na začátku posledního kola ho ale stejně jako Sainze postihla ztráta výkonu a musel odstoupit.
Norris na Velkou cenu Itálie nasadí nový motor, čímž obdrží penalizaci, kterou ale stejně tým na Monzu plánoval.
Sainz odhalil, že motor, který mu zničil Velkou cenu Belgie, je v pořádku a bude použit v pátečních trénincích, dokonce je připraven s ním absolvovat celý víkend.
„Nyní víme, v čem byl problém,“ řekl Sainz. „Dobrou zprávou je, že motor žije a já jej budu moct zítra použít v trénincích, kde uvidíme, jak to půjde.“
Očekává se, že Sainz využije poslední specifikaci C motoru Renault i po pátečních trénincích.
Poslední specifikaci pohonné jednotky nasadil v pátečním tréninku ve Spa, kde za toto nasazení obdržel penalizaci.
Norrisův motor specifikace B z Belgie není na Monze použitelný, ale v pátek na tréninky využije starý motor, až potom nasadí motor specifikace C, za který dostane penalizaci.
Na otázku, zda je sebevědomý, že ke stejnému problému nedojde, řekl: „Nevím, jestli můžu být sebevědomý. Chtěl bych to říct, ale není to mě oddělení.
Našli problém, mají opravu pro tento víkend, není to něco, co by se předtím stalo.
Oni na tom pracují, myslím tým, Renault. Chci říct, že se znovu nestane a že nebudeme mít žádné problémy, ale nemůžu to zaručit.“