Sainz je spokojený s výkonem v první Velké ceně

Sainz je spokojený s výkonem v první Velké ceně

Carlosu Sainzovi se ulevilo, že dokázal na první letošní Velké ceně v Bahrajnu předvést ofenzivní výkon a umístit se tak na pódiu. Vyjádřil svůj názor ohledně letošního vozu a zda spolu s Ferrari dokáží v letošní sezóně konkurovat Red Bullu.

Španělský závodník se sice v páteční kvalifikaci umístil až za svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem, ale v závodě samotném se mu povedlo získat třetí místo. Cílovou čáru projel 25 sekund po vítězi závodu Maxu Verstappenovi a za Sergiem Pérezem, který dojel druhý. Sainz však tolik nezaostával, tyto dva jezdce dělilo dvě a půl sekundy. 

Po startu se Carlos Sainz propadl ze čtvrté pozice na pátou a musel se při cestě na pódium probojovat přes George Russella a Charlese Leclerca. „Myslím, že je důležité začít sezónu dobře a silným závodem, ne kvůli mé budoucnosti, ale kvůli sobě,” řekl Španěl, pro kterého je letošní sezóna v italském týmu tou poslední.  

Minulý rok jsem strávil spoustu závodů díváním se do zpětných zrcátek, šetřením pneumatik, a obranou mé pozice. Pamatuji si, že jsem u představení vozu řekl, že si letos přeji, abychom měli auto pro závodění a útočení, příliš se nestarali o pneumatiky a předjížděli, a dívali se spíše dopředu než dozadu. A to přesně jsme dostali. Útočný závod se skvělým závodním tempem a od té chvíle bylo všechno opravdu dobré, abychom skončili na třetím místě. Byl to přímočarý a snadný závod, ale moc jsem si ho užil.” 

Poté, co bylo potvrzeno, že bude v příští sezóně závodit pro Ferrari Lewis Hamilton, musí Carlos Sainz dokázat, co v něm je, aby si zajistil budoucnost v tomto sportu. Konec loňské sezóny nebyl pro Španěla takový, jak by si představoval, ale jeho výkon v Bahrajnu udělal na mnohé v paddocku dojem.

Ano, je to vlastně docela úleva, protože si pamatuju, že v minulém roce byl poslední závod, ve kterém jsem útočil Rakousko. Mluvíme o době 13, 14 závodů zpátky, zbytek roku jste museli zvládnout. Museli jste se dívat do zrcátek a kontrolovat své tempo, a bylo jen velmi málo příležitostí předjíždět ostatní.”

„Miluji závodění, a miluji předjíždět, být agresivní, a útočit. A s vozem z minulého roku to zkrátka nebylo možné. Pokaždé co jsem projížděl špinavým vzduchem, pokaždé co se přehřáli pneumatiky, pokaždé co jsem tlačil až moc, nastal konec hry. A tento rok, přijet na trať s nejvyšší degradací a předjíždět, útočit v závodě je úleva. Dává mi to pocit, že se nám letos bude dařit častěji. 

Sainz neočekává, že bude dosahovat stejných výkonů každý týden vzhledem k neodmyslitelné síle Ferrari v kvalifikacích: To neznamená, že to budeme dělat každý závod, protože si stále myslím, že jedna z nejsilnějších stránek našeho auta je kvalifikace. Takže si myslím, že se pořád kvalifikujeme před naší skutečnou pozicí, ale alespoň se nezhoršujeme a nemusíme se bránit tak jako minulý rok.” 

Na otázku, jestli může být on a Ferrari skutečným soupeřem Red Bullu v sezóně 2024, Sainz odpověděl: Doufám, že můžeme být, ale myslím, že jsme momentálně až moc daleko, abychom mohli pořádně bojovat o vítězství v závodě, pokud dají všechno dohromady a udělají to perfektně. Ale základ, který letos máme na autě, aerodynamická platforma, a zkrátka vůz, který jsme letos postavili na okruh působí a jezdí mnohem lépe než loni. A pokud se nám podaří vyrovnat úroveň přítlaku a budeme pokračovat v jeho přidávání, myslím, že se jim můžeme začít přibližovat. Ale musíme začít hned, protože jinak se nám začnou vzdalovat.”  

Sdílejte na:
Zavřít