Russell: Za moji ztrátu v Q3 mohou přehřáté pneumatiky

Russell: Za moji ztrátu v Q3 mohou přehřáté pneumatiky

George Russell si myslí, že za jeho půl vteřinovou ztrátou stojí přehřáté pneumatiky, kvůli nimž ztratil v závěru kola více výkonu, než sám očekával. Russell je ale jinak spokojen se čtvrtým místem a do zítřejšího závodu si věří, že by mohl zamíchat kartami.

George Russell si myslí, že za jeho ztrátou 0,571 vteřin na prvního Landa Norrise stály přehřáté pneumatiky.

Russell a jeho týmový kolega Lewis Hamilton chtějí hned po letní přestávce navázat na silný závěr první poloviny sezóny, kdy se radovali ze třech vítězství z posledních čtyř závodů, ale v Zandvoortu se dvojice Stříbrných šípů kvalifikovala na čtvrtém a dvanáctém místě.

Hamilton, jenž vypadl v Q2, se potýkal se špatným vyvážením svého vozu a jízda byla dle jeho slov jako na ostří nože. Kdežto Russell cítil šanci na zisk pole position, protože v Q1 a v Q2 byl schopen držet krok s jezdci z McLarenu a Red Bullu.

V Q3, když přišlo na lámaní chleba, dokázali konkurenti výrazně zlepšit své časy, ale pilot Mercedesu zlepšil svůj čas o „pouhé“ tři desetiny, kvůli čemuž do závodu odstartuje ze čtvrtého místa.

„V Q2 jsem měl pocit, že jedu napůl slušné kolo, a měl jsem stejné tempo jako McLaren, takže jsem šel do Q3 s tím, že mám šanci na pole position. A pak to tempo prostě nepřišlo,“ okomentoval své kvalifikační počínání vítěz dvou velkých cen.

Brit si byl jistý, že výkon v Q3 nijak nesouvisel s jeho monopostem W15, ale jako hlavní příčinu označil přehřáté pneumatiky, kvůli nimž ztratil v závěrečné části kola čas.

„Abych byl upřímný, nemyslím si, že něco z toho souvisí s autem. Všechno to záleží na pneumatikách. Jel jsem opravdu hodně dobré kolo, vyrovnal jsem se Landovi (Norrisovi – pozn. red.), myslím, že jsem na sebe najel dvě a půl desetiny. Pneumatiky se přehřály a v závěrečné polovině kola jsem prostě ztratil víc výkonu, než jsem očekával. Nejsem tedy příliš znepokojen. Myslím, že čtvrtá pozice je dobrým místem pro start a myslím, že si ji budeme udržovat.

„Do kola chcete vyrazit s co nejstudenějšími pneumatikami, ale pokud se dostanete o jeden stupeň pod limit, pravděpodobně ztratíte půl sekundy. Pokud budete jeden stupeň nad limitem, ztratíte desetiny. Takže tak nějak balancujete kolem tohoto optimálního bodu, je to, jako byste se blížili k okraji útesu. Když to přeženete, jste mimo. A to je výzva pro každého.“

Rodák z King´s Lynn, jenž do závodu odstartuje z druhé řady po boku Oscara Piastriho, věří, že díky správně strategii by mohl zamíchat pořadím na úkor vozů McLarenu a Maxe Verstappena.

„Očekávám dobrý souboj s McLareny. Dá se říct, že v posledních několika závodech byli stále nejrychlejší. Takže reálně jsme možná půl desetiny nebo desetinu za McLarenem a Red Bullem. Ale pokud se vám podaří správná strategie a dobře odstartujete, může se to všechno velmi rychle změnit.“

Jeho týmový kolega Hamilton, který odstartuje do závodu z dvanáctého místa, naopak není vůbec optimistický v tom smyslu, že by se mohl ve velké ceně posouvat pořadím vzhůru.

„Tím je víkend tak nějak u konce a můžeme se přesunout na příští týden,“ pokrčil rameny.

„Od toho momentu (Hamilton blokoval Péreze v jeho rychlém kole – pozn. red.) s Checem (Sergiem Pérezem – pozn. red.) to šlo z kopce jako dominový efekt. A pak se vyvážení stávalo čím dál tím krkolomnější, čím dál tím víc přetáčivé. Bylo to hrozné. Rozhodně je to velmi, velmi frustrující, pochopitelně, ale je to tak, jak to je.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →