George Russell si myslí, že za jeho půl vteřinovou ztrátou stojí přehřáté pneumatiky, kvůli nimž ztratil v závěru kola více výkonu, než sám očekával. Russell je ale jinak spokojen se čtvrtým místem a do zítřejšího závodu si věří, že by mohl zamíchat kartami.
George Russell si myslí, že za jeho ztrátou 0,571 vteřin na prvního Landa Norrise stály přehřáté pneumatiky.
Russell a jeho týmový kolega Lewis Hamilton chtějí hned po letní přestávce navázat na silný závěr první poloviny sezóny, kdy se radovali ze třech vítězství z posledních čtyř závodů, ale v Zandvoortu se dvojice Stříbrných šípů kvalifikovala na čtvrtém a dvanáctém místě.
Hamilton, jenž vypadl v Q2, se potýkal se špatným vyvážením svého vozu a jízda byla dle jeho slov jako na ostří nože. Kdežto Russell cítil šanci na zisk pole position, protože v Q1 a v Q2 byl schopen držet krok s jezdci z McLarenu a Red Bullu.
V Q3, když přišlo na lámaní chleba, dokázali konkurenti výrazně zlepšit své časy, ale pilot Mercedesu zlepšil svůj čas o „pouhé“ tři desetiny, kvůli čemuž do závodu odstartuje ze čtvrtého místa.
„V Q2 jsem měl pocit, že jedu napůl slušné kolo, a měl jsem stejné tempo jako McLaren, takže jsem šel do Q3 s tím, že mám šanci na pole position. A pak to tempo prostě nepřišlo,“ okomentoval své kvalifikační počínání vítěz dvou velkých cen.
Brit si byl jistý, že výkon v Q3 nijak nesouvisel s jeho monopostem W15, ale jako hlavní příčinu označil přehřáté pneumatiky, kvůli nimž ztratil v závěrečné části kola čas.
„Abych byl upřímný, nemyslím si, že něco z toho souvisí s autem. Všechno to záleží na pneumatikách. Jel jsem opravdu hodně dobré kolo, vyrovnal jsem se Landovi (Norrisovi – pozn. red.), myslím, že jsem na sebe najel dvě a půl desetiny. Pneumatiky se přehřály a v závěrečné polovině kola jsem prostě ztratil víc výkonu, než jsem očekával. Nejsem tedy příliš znepokojen. Myslím, že čtvrtá pozice je dobrým místem pro start a myslím, že si ji budeme udržovat.
„Do kola chcete vyrazit s co nejstudenějšími pneumatikami, ale pokud se dostanete o jeden stupeň pod limit, pravděpodobně ztratíte půl sekundy. Pokud budete jeden stupeň nad limitem, ztratíte desetiny. Takže tak nějak balancujete kolem tohoto optimálního bodu, je to, jako byste se blížili k okraji útesu. Když to přeženete, jste mimo. A to je výzva pro každého.“
Rodák z King´s Lynn, jenž do závodu odstartuje z druhé řady po boku Oscara Piastriho, věří, že díky správně strategii by mohl zamíchat pořadím na úkor vozů McLarenu a Maxe Verstappena.
„Očekávám dobrý souboj s McLareny. Dá se říct, že v posledních několika závodech byli stále nejrychlejší. Takže reálně jsme možná půl desetiny nebo desetinu za McLarenem a Red Bullem. Ale pokud se vám podaří správná strategie a dobře odstartujete, může se to všechno velmi rychle změnit.“
Jeho týmový kolega Hamilton, který odstartuje do závodu z dvanáctého místa, naopak není vůbec optimistický v tom smyslu, že by se mohl ve velké ceně posouvat pořadím vzhůru.
„Tím je víkend tak nějak u konce a můžeme se přesunout na příští týden,“ pokrčil rameny.
„Od toho momentu (Hamilton blokoval Péreze v jeho rychlém kole – pozn. red.) s Checem (Sergiem Pérezem – pozn. red.) to šlo z kopce jako dominový efekt. A pak se vyvážení stávalo čím dál tím krkolomnější, čím dál tím víc přetáčivé. Bylo to hrozné. Rozhodně je to velmi, velmi frustrující, pochopitelně, ale je to tak, jak to je.“