Australan v předchozích sezónách udivoval schopností být agresivní na brzdách a útočit z velké dálky. Letos se v této oblasti zatím trápil.
Daniel Ricciardo věří, že se mu spolu s týmem Renault podařilo prolomit velký problém, který ho trápil v úvodních závodech sezóny 2019.
Silnou stránkou australského závodníka bylo v posledních letech brzdění, Ricciardo byl schopen v nájezdech do zatáček předvádět až neuvěřitelné manévry, kterými překvapoval nejen diváky, ale také soupeře.
Po odchodu od Red Bullu však zjistil, že vůz Renaultu není v této oblasti tak silný: „Alespoň nyní je to v téhle oblasti trochu víc na hraně. Všiml jsem si, že se mi sem tam blokují kola tam, kde by se mi to loni nestalo, takže se snažím přijít na to, kde je ta hranice.
Možná se tomu budu muset do jisté míry přizpůsobit, ale i přesto se budu snažit to vyřešit. Pořád chci, aby se mě moji soupeři báli.“
2017 #AzerbaijanGP 🇦🇿. Daniel Ricciardo 🇦🇺 in Red Bull RB13 overtakes three cars at the @BakuCityCircuit 🏎️💨👊 #GivesYouWings via @F1 pic.twitter.com/a25wLZuIdQ
— Zdravko (@zdravkost) April 22, 2019
Po nepovedených prvních dvou velkých cenách zažil Ricciardo výrazně lepší víkend v Číně, kde poprvé v kvalifikaci porazil týmového kolegu Nika Hülkenberga a v závodě dojel sedmý a třemi top týmy.
Podle Australanových slov byl v tomto ohledu velice přínosný test po Velké ceně Bahrajnu.
„Poměrně snadno jsem blokoval brzdy, aniž bych často úplně rozuměl tomu proč,“ přiznal Ricciardo. „Něco z toho měla na svědomí tvrdost podvozku, takže jsme v testech v Bahrajnu zkusili pár nastavení, abych se pokusil získat trochu více citu během fáze brzdění.
U Red Bullu to byla rozhodně moje silná stránka, měl jsem ten cit a jistotu na brzdách, při předjíždění a také na jedno kolo.“