Renault oficiálně oznámil své setrvání v královně motorsportu i po roce 2020. Neobejde se to však bez kompromisu – tým přijde o značnou část financí, které ale pomůže zregulovat rozpočtový strop.
Automobilový průmysl a motoristický sport během pandemie trpí. Výroba byla pozastavena nebo sražena na minimum, prodej nových vozů významně klesl. Automobilky jsou tak nuceny zavádět extrémní opatření.
Již dříve jsme informovali o propouštění zaměstnanců ze skupiny McLaren, včera oznámil svůj záměr prodat alespoň část týmu Williams. Francouzskou automobilku Renault pandemie dostihla stejnou měrou.
Renault oznámil, že bude muset po celém světě propustit až 15 tisíc zaměstnanců, ve Francii by jich mělo být zhruba 4600. Automobilka plánuje v následujících letech ušetřit až 2 miliardy euro.
Bylo logické, že se pohled zaměří také na projekt ve formuli 1. Již dříve bylo setrvání Renaultu v nejvyšší motoristické kategorii ohroženo skandálem okolo bývalého ředitele Renaultu Carlose Ghosna.
Projekt týmu formule 1 byl podroben analýze, jeho záchrana ale vypadala reálně. Situaci navíc podpořil fakt, že od roku 2021 bude automobilka vyvíjet pohonné jednotky jen pro svůj mateřský tým – McLaren jakožto zákaznický tým bude od roku 2021 využívat pohonné jednotky Mercedes.
Světová pandemie ovšem opět donutila vedení automobilky k rešerši všech svých strategických projektů. Budoucnost Renaultu ve formuli 1 zachránil s největší pravděpodobností připravovaný rozpočtový strop, který byl ještě ke všemu kvůli následkům pandemie snížen na 145 milionů dolarů za rok.
Obchodní ředitelka Renaultu Clotilde Delbos nakonec umlčela všechny konspirační teorie, když v pátek dopoledne oznámila setrvání automobilky ve formuli 1.
„Ve formuli 1 setrváme. Nový rozpočtový strop je pro nás velmi dobrý, jelikož do této disciplíny budeme muset investovat méně peněz než naši konkurenti, kteří s vynaloženými náklady neměli problém,“ oznámila Delbos.
Šéf týmu Cyril Abiteboul dal najevo, že motorsport je pro Renault jeden z předních strategických bodů.
„Motorsport má jedinečnou hodnotu a pomáhá automobilce prosperovat,“ nechal se slyšet šéf Renaultu F1 v rozhovoru pro Motorsport.com.
„Proto v něj věříme, stejně jako věříme dalším desítkám marketingových aktivit. Je to sport, jádro technologického vývoje.“
„Závodění je také o emocích a Renault za emocemi stojí. Všechno tohle pro nás hodně znamená. Proto jsme tu po celé dekády byli a hodláme tu setrvat i nadále.“
„Musíte mít jasno v tom, proč by se měl zákazník zajímat právě o váš produkt spíše než o produkty ostatních. Já si myslím, že vaše DNA, vaše historie a odkaz, znamená mnohem více než cokoliv jiného.“