Francouzský tým prozrazuje, že k vývoji monopostu pro letošní sezónu přistupuje velmi agresivně. Z loňského ponechal pouze posilovač řízení.
Vozy pro sezónu 2019 tak jako tak projdou výraznými úpravami kvůli novým technickým regulím, které mají za cíl snížit přítlak a zjednodušit dvěma jezdcům jezdit i v rychlých zatáčkách blíže za sebou.
Renault se při té příležitosti rozhodl vzít vývoj nového modelu radikálně a přepracovat každou jeho část. Jak prozrazuje výkonný ředitel Marcin Budkowski, z vozu pro rok 2018 zbyl jen posilovač řízení.
„Vždycky je náročné dát dohromady auto složené z tisíců a tisíců dílů a to jediné, co jsme přenesli z loňského modelu, je posilovač řízení,“ říká. „Na tom je vidět, že zbytek se mění a mění se proto, protože se snažíme z každé oblasti vyždímat lepší výkonnost.
Čím později auto ukážete, tím víc můžete auto vyvinout, ale o to více stresující pak je to stihnout.“
Renault už má za sebou povinné crash testy FIA, svůj letošní vůz představí veřejnosti 12. února. Stihnout předsezónní testy, které začínají o týden později, ale podle Budkowskiho bude dřina.
„Je to natěsno. Hodně natěsno. Jenže ono je to vždycky natěsno. Ale kdyby to nebylo natěsno, nebylo by to správně, protože už z principu musíte všechno nechat na poslední chvíli, abyste z auta dostali co nejlepší výkonnost.“