Williams se stal po Force Indii druhým týmem, který světu ukázal svůj vůz pro letošní sezonu. Avšak prvním, kdo pořádně ukázal velmi hodně diskutovaný nos, který už si stihl získat přezdívku „mravenečník“.
Nos nového Williamsu FW36 se nad předním křídlem hodně zužuje a očekává se, že většina týmů bude mít podobné řešení, kvůli novým technickým regulím.
Kvůli nim také lze už od pohledu poznat o něco užší přední křídlo, které je tím nejdůležitějším aerodynamickým prvkem vozů. Odhaduje se, že přední křídlo v minulých letech generovalo 60-70% celkového přítlaku vozu. To se však letos kvůli zmenšení křídla o něco sníží.
Kromě ne zrovna pohledného nosu a užšího předního křídlu si lze také všimnout značně větších chladících otvorů na bočnicích. Díky ERSu a mnohem větším bateriím potřebují vozy pojmout daleko větší objem vzduchu, aby vše zvládly uchladit. Problémy by mohly nastat při dlouhých čekáních na konci boxových uliček, či na startu. Už vozy z minulých let nesměly moc dlouho stát na místě, neboť nemají aktivní chladící systém a veškeré chlazení obstarává vzduch proudící kolem vozu.
Vůz FW36 je prvním Williamsem, který bude pohánět motor Mercedesu. Hlavní technický ředitel Williamsu Pat Symonds tvrdí, že zatím je se spoluprací s německým výrobcem velmi spokojen.
„Je to poprvé, co Williams pracuje s Mercedesem a jsme velmi překvapeni,“ řekl Symonds. „Jejich profesionalita a zavázanost jsou pozoruhodné a jsme si jisti, že jejich pohonná jednotka bude konkurenceschopná.“
Co se novinek týče, Symonds řekl toto: „Celkově budou vozy potřebovat více chladit. Požadavky na chlazení vody a oleje se možná trošku zmenší, ale ERS je mnohem více silný a tedy potřebuje více chlazení. Také potřebujeme chladit vzduch z kompresoru turbodmychadla, což potřebuje samostatný chladič.“
„Na letošních vozech je mnohem více technologie,“ dodal. „Už jsme v F1 měli turbomotory před tím, avšak tentokrát se nemění pouze motor, ale kompletní systém.“
Produkce nového vozu šla podle Symondse dle plánu.
„Měli jsme před sebou menší výzvu v dostání hmotnosti vozu na minimální limit. Je to dosažitelné, ale není to lehké, protože nová pohonná jednotka je o něco těžší, než byly motory V8.“
Na prvních obrázcích má vůz jednoduché zbarvení: je kompletně modrý a chybí i loga sponzorů. Nového hlavního sponzora Williams teprve představí.