Nedávno zesnulý Stirling Moss se nikdy nestal mistrem světa. Přesto měl k titulu několikrát velmi blízko. Stejně to měl i se závodním postem u Ferrariho.
Stirling Moss byl vždy britským patriotem a často hájil barvy tzv. garážových týmů z ostrova. Vozy se kterými startoval, byly vždy o poznání pomalejší než továrenské a neměly dostatek možností konkurovat vozům továrenským. I přesto se Mossovi dařilo získávat úspěchy. Je to však jeden z důvodů, proč se Moss nikdy nestal mistrem světa F1.
V roce 1951 však málem Stirling Moss závodil přímo pro Ferrariho. Mělo se tak stát v závodě v Bari, kam byl pozván. Enzo Ferrari však na poslední chvíli do vozu, který přislíbil Mossovi, posadil Piera Taruffiho. Když přijel Moss na první trénink, volný vůz už prostě nebyl. Na Enza Ferrariho Moss na léta zanevřel, a pokud startoval ve voze se vzpínajícím se koněm ve žlutém poli, byl to zpravidla soukromý vůz.
V roce 1961 byl Moss pozván Ferrarim do továrny v Modeně, kde mu Enzo Ferrari osobně nabídl závodit za jeho tým. Bylo to v době před téměř osudovou nehodou v Goodwoodu, po které už se nebyl Moss schopen naplno vrátit k profesionálnímu závodění.
Ferrari Mossovi ukázal své vozy a také tajné plány pro rok následující. Moss tehdy od drsného, panovačného, ale také mimořádně schopného člověka mohl slyšet: „potřebuji vás.“ Slíbil mu postavit jakýkoliv vůz. Po britském závodníkovi chtěl jen seznam nápadů a podnětů pro stavbu takového vozu.
Ferrari byl schopen postavit nový vůz během pár měsíců. Garážové ostrovní týmy, pro které Moss obvykle závodil, takové možnosti neměly.
Mossovi však v možném přestupu zabránila již zmíněná nehoda z Goodwoodu. A i kdyby – jeho naturel by mu nejspíš stejně nedovolil nabídku přijmout, byl totiž velký vlastenec. V mladí tvrdil: „celý svět je předměstím Londýna.“