Pirelli – Velká cena Malajsie + FOTO

Pirelli – Velká cena Malajsie + FOTO

Sepang, 30. března 2014 – Velká cena Malajsie, díky vysokým teplotám a
abrazivnímu povrchu trati jedna z nejnáročnějších zatěžkávacích zkoušek pro
pneumatiky, demonstrovala zmenšené drolení a zvýšenou odolnost letošních
pneumatik Pirelli. Přestože teplota tratě dosahovala až 46 °C, nebyla
zaznamenána žádná tvorba puchýřků. Cíl závodu vidělo pouze 15 jezdců, což
jen podtrhuje náročnost závodu.

Pro závod byly nominovány tvrdé pneumatiky P Zero Orange a středně tvrdé P Zero White, ovšem rozdíl mezi oběma směsmi v závodním režimu byl více jak dvě sekundy, a tak klíčovou částí strategie byla schopnost přizpůsobit výběr pneumatik charakteristice každého vozu a vývoji podmínek v závodě. 

První dva jezdci v cíli, Lewis Hamilton a Nico Rosberg (kteří pro Mercedes získali první double od Velké ceny Itálie v roce 1955), zvolili stejnou strategii tří zastávek v boxech: tři stinty na středně tvrdé směsi následoval poslední stint dlouhý pouhých pět a šest kol na tvrdé směsi. 

Nico Hülkemberg (Force India) byl nejvýše umístěným jezdcem se strategií dvou zastávek v boxech, když se ze sedmého místa na startu propracoval na pátou pozici v cíli. Němec odjel dlouhou závěrečnou část závodu na sadě tvrdých pneumatik, přesto se svou rychlostí dokázal vyrovnat některým soupeřům na středně tvrdé směsi. 

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Byl to těžký závod, na startu teplota tratě dosahovala teploty 46 °C a jelo se na nejabrazivnější trati z celého kalendáře. Navzdory tomu pneumatiky předvedly celkově vyváženou výkonnost a dovolily těsné souboje o vedení v závodě. Nezaznamenali jsme žádné puchýřkování nebo drolení, a když jezdci zvládli tepelné opotřebení pneumatik, je závod se třemi zastávkami v boxech přesně v souladu s tím, co po F1 po Pirelli požadovala.“

Nejrychlejší časy na jednotlivých směsích:
                             Středně tvrdá  Tvrdá                       Intermediate    Mokré
První Alonso –      1:44,165           HAM – 1:43,066      N/A                   N/A
Druhý Hamilton – 1:44,329           ROS –  1:43,960      N/A                   N/A
Třetí Vettel –         1:44,779           VET –  1:44,289       N/A                   N/A

Nejdelší stinty závodu:
Středně tvrdá  21 kol    D. Kvyat / K. Räikkönen
Tvrdá                24 kol    K. Kobayashi
Intermediate    N/A       N/A
Mokré                N/A       N/A

Pravdometr
Dělat předpověď pro závod bylo obtížné, kvalifikace se jela na mokru a o slickách jsme měli k dispozici minimum informací. I tak jsme prohlásili, že teoreticky nejrychlejší způsob, jak absolvovat 56 kol dlouhý závod, bude start na středně tvrdých pneumatikách, v 15. kole přezout opět na středně tvrdou směs, ještě jednou obout středně tvrdé pneumatiky ve 29. kole a na závěr závodu přezout ve 43. kole na tvrdou směs. 

Celkem jsme se trefili. Lewis Hamilton startoval na středně tvrdé směsi, poprvé u mechaniků zastavil v 15. kole a přezul opět na středně tvrdé pneumatiky, druhý pit stop s výběrem opět středně tvrdé směsi si odbyl ve 33. kole a na tvrdé pneumatiky pro závěr závodu přezouval v 51. kole.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Založil jsem web SvětFormule.cz v roce 1999, v té době pod jiným jménem. Formuli 1 sleduji a miluji už od druhé poloviny 70. let.

Další články autora →