Sepang, 30. března 2014 – Velká cena Malajsie, díky vysokým teplotám a
abrazivnímu povrchu trati jedna z nejnáročnějších zatěžkávacích zkoušek pro
pneumatiky, demonstrovala zmenšené drolení a zvýšenou odolnost letošních
pneumatik Pirelli. Přestože teplota tratě dosahovala až 46 °C, nebyla
zaznamenána žádná tvorba puchýřků. Cíl závodu vidělo pouze 15 jezdců, což
jen podtrhuje náročnost závodu.
Pro závod byly nominovány tvrdé pneumatiky P Zero Orange a středně tvrdé P Zero White, ovšem rozdíl mezi oběma směsmi v závodním režimu byl více jak dvě sekundy, a tak klíčovou částí strategie byla schopnost přizpůsobit výběr pneumatik charakteristice každého vozu a vývoji podmínek v závodě.
První dva jezdci v cíli, Lewis Hamilton a Nico Rosberg (kteří pro Mercedes získali první double od Velké ceny Itálie v roce 1955), zvolili stejnou strategii tří zastávek v boxech: tři stinty na středně tvrdé směsi následoval poslední stint dlouhý pouhých pět a šest kol na tvrdé směsi.
Nico Hülkemberg (Force India) byl nejvýše umístěným jezdcem se strategií dvou zastávek v boxech, když se ze sedmého místa na startu propracoval na pátou pozici v cíli. Němec odjel dlouhou závěrečnou část závodu na sadě tvrdých pneumatik, přesto se svou rychlostí dokázal vyrovnat některým soupeřům na středně tvrdé směsi.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Byl to těžký závod, na startu teplota tratě dosahovala teploty 46 °C a jelo se na nejabrazivnější trati z celého kalendáře. Navzdory tomu pneumatiky předvedly celkově vyváženou výkonnost a dovolily těsné souboje o vedení v závodě. Nezaznamenali jsme žádné puchýřkování nebo drolení, a když jezdci zvládli tepelné opotřebení pneumatik, je závod se třemi zastávkami v boxech přesně v souladu s tím, co po F1 po Pirelli požadovala.“
Nejrychlejší časy na jednotlivých směsích:
Středně tvrdá Tvrdá Intermediate Mokré
První Alonso – 1:44,165 HAM – 1:43,066 N/A N/A
Druhý Hamilton – 1:44,329 ROS – 1:43,960 N/A N/A
Třetí Vettel – 1:44,779 VET – 1:44,289 N/A N/A
Nejdelší stinty závodu:
Středně tvrdá 21 kol D. Kvyat / K. Räikkönen
Tvrdá 24 kol K. Kobayashi
Intermediate N/A N/A
Mokré N/A N/A
Pravdometr
Dělat předpověď pro závod bylo obtížné, kvalifikace se jela na mokru a o slickách jsme měli k dispozici minimum informací. I tak jsme prohlásili, že teoreticky nejrychlejší způsob, jak absolvovat 56 kol dlouhý závod, bude start na středně tvrdých pneumatikách, v 15. kole přezout opět na středně tvrdou směs, ještě jednou obout středně tvrdé pneumatiky ve 29. kole a na závěr závodu přezout ve 43. kole na tvrdou směs.
Celkem jsme se trefili. Lewis Hamilton startoval na středně tvrdé směsi, poprvé u mechaniků zastavil v 15. kole a přezul opět na středně tvrdé pneumatiky, druhý pit stop s výběrem opět středně tvrdé směsi si odbyl ve 33. kole a na tvrdé pneumatiky pro závěr závodu přezouval v 51. kole.