Pirelli – Velká cena Bahrajnu + FOTO

Pirelli – Velká cena Bahrajnu + FOTO

Strategie použití pneumatik byla ústředním tématem jedné z nejvyrovnanějších Velkých cen poslední doby, když Safety car připravil napínavý závěr pouhých 10 kol před cílem.

Pilot mercedesu Lewis Hamilton po restartu vedl na středně tvrdých pneumatikách před svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem, který zvolil odlišnou strategii se dvěma zastávkami v boxech a závod dojížděl na rychlejších měkčích pneumatikách. Hamilton, přestože měl na svém voze teoreticky pomalejší pneumatiky, dokázal Rosberga – který zajel nejrychlejší kolo závodu – udržet za sebou a vyhrát druhý závod v řadě. Podobné souboje se odehrály i na dalších pozicích v první desítce, kdy jezdci na rychlejší směsi bojovali proti těm před sebou na pomalejších pneumatikách, tak, jak to určily zvolené strategie. 

Rozdíl mezi středně tvrdou směsí P Zero White a měkkou pneumatikou P Zero Yellow, který během denního horka činil více než sekundu, se v chladném večeru výrazně zmenšil. Teplota trati během 57 kol dlouhého závodu klesla o 3 °C. 

Prvních šest jezdců vsadilo na strategii se dvěma zastávkami v boxech (některým pomohl Safety car). Piloti Red Bullu Daniel Ricciardo a Sebastian Vettel při své cestě z 10., resp. 13. místa na startu, použili různé strategie a závod dokončili na 4. a 6. místě. Vettel byl jedním z pouhých dvou jezdců, kteří do závodu startovali na středně tvrdých pneumatikách. 

Od úterý týmy absolvují první testování v sezóně. Podle předpisů pro rok 2014 musí každý tým věnovat jeden ze svých testovacích dnů testování pneumatik pro Pirelli. V úterý bude pro Pirelli testovat Caterham, ve středu pak Mercedes a Williams.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „V Bahrajnu jsme viděli fantastický závod kolo na kolo, ve kterém strategie hrála rozhodující roli. Jak klesala teplota trati, některé týmy změnily své strategie ze tří na dvě zastávky v boxech. Když na trať pár kol před cílem vyjede Safety car a jezdci jsou na výrazně odlišných strategiích, vždy je to záruka vzrušujícího závěru. Nyní začínáme s přípravami na první testování v sezóně. Příležitost testovat pro budoucí závody se současnou generací vozů je něco, co samozřejmě velice vítáme. Těšíme se, jaké to přinese výsledky.“

 

Strategie zastávek nejlepších osmi jezdců:
Hamilton: startoval na měkkých, v 19. kole přezul na měkké, v 41. kole přezul
na středně tvrdé
Rosberg: startoval na měkkých, v 21. kole přezul na středně tvrdé, v 41. kole přezul
na měkké
Perez: startoval na měkkých, v 16. kole přezul na měkké, ve 34. kole přezul
na středně tvrdé
Ricciardo: startoval na měkkých, v 18. kole přezul na středně tvrdé, ve 35. kole přezul
na měkké
Hülkenberg: startoval na měkkých, v 15. kole přezul na měkké, ve 35. kole přezul
na středně tvrdé
Vettel: startoval na středně tvrdých, v 16. kole přezul na měkké, ve 34. kole přezul
na měkké
Massa: startoval na měkkých, ve 13. kole přezul na měkké, ve 28. kole přezul
na měkké, ve 38. kole přezul na středně tvrdé
Bottas: startoval na měkkých, v 10. kole přezul na měkké, v 25. kole přezul na měkké,
ve 40. kole přezul na středně tvrdé

 

Nejrychlejší časy dne podle směsí:
                     Středně tvrdé            Měkké     Intermediate Mokré
První stint  HAM 1:37,108      ROS 1:37,020      N/A             N/A
Druhý stint HUL  1:38,785      RIC  1:39,269      N/A             N/A
Třetí stint   MAS  1:39,272      VET 1:39,312      N/A             N/A

Nejdelší stinty závodu:
Středně tvrdé  24 kol    Perez
Měkké             24 kol    Vettel
Intermediate   N/A       N/A
Mokré              N/A       N/A

Pravdometr:
Námi předpovídaná nejrychlejší strategie pro 57kolový závod byla ta se třemi zastávkami v boxech, ale říkali jsme také, že i strategie se dvěma zastávkami je možná: startovat na měkkých pneumatikách, ve 22. kole přezout opět na měkké a ve 44. kole přezout na středně tvrdé. Byli jsme blízko. Lewis Hamilton startoval na měkké směsi, v 19. kole zastavil, aby přezul znovu na měkké pneumatiky, a poslední stint jel od 41. kola na středně tvrdých pneumatikách.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Založil jsem web SvětFormule.cz v roce 1999, v té době pod jiným jménem. Formuli 1 sleduji a miluji už od druhé poloviny 70. let.

Další články autora →