Oba jezdci Ferrari Carlos Sainz a Charles Leclerc se shodují na tom, že monopost SF-24 má problémy se zahřátím pneumatik v chladných podmínkách v Las Vegas, a proto se obávají o rychlost na jedno kolo, naopak v závodním tempu si věří. Sainz nebyl spokojen s úrovní přilnavostí a přirovnal tyto podmínky k VC Turecka z roku 2020.
Ferrari se minulý rok v Las Vegas dařilo díky tomu, že dokázalo rychle dostat pneumatiky do provozního okna, ale pro tuto sezónu se italská stáj zaměřila na zlepšení závodního tempa a práci s pneumatikami. Výsledky této práce se dostavily a Ferrari podává v závodech mnohem lepší výkony, ale následkem toho ztratili v rychlosti na jedno kolo.
Carlos Sainz, jenž skončil v trénincích šestý a čtvrtý, nebyl spokojen s úrovní přilnavosti, když ji přirovnal k té z VC Turecka z roku 2020 a sdělil, jak náročné bylo zajet dobré kolo a správně si připravit pneumatiky v těchto podmínkám, k nimž se přidala ještě klesají teplota.
„První kola v prvním tréninku měla nejnižší přilnavost, myslím, že od závodního víkendu v Turecku v sezóně 2020, kde jsme zažili extrémně nízkou přilnavost. V průběhu dne se trať zlepšila a nabyla na přilnavosti. Spolu s tím také klesla teplota, jelikož se blížila noc, a všechno se pak zdálo být trochu komplikovanější. Myslím si, že všichni jsou na jedné lodi; je to velmi tenká hranice mezi tím, když jsou pneumatiky připravené, a tím, když nejsou připravené v prvním sektoru. Od té chvíle se to může nabalovat jako sněhová koule, která se promění ve velmi dobré nebo velmi špatné kolo. Takže ano, je to jiná trať.“
„Myslím, že jsme ve hře. Mercedes byl celý den velmi silný, Lando (Norris – pozn. red.) a McLaren také. Možná nepodáváme tak silné výkony, jaké si všichni mysleli, že budeme předvádět. Dnes večer máme nějaké domácí úkoly, abychom se možná pokusili najít nějaký čas na kolo, zejména v kvalifikační rychlosti. V závodním tempu se zdá, že jsme v pořádku, když se vše zahřeje na správnou teplotu, ale v rámci jízdy na jedno kolo se zdá, že máme ještě na čem pracovat.“
Charles Leclerc, který obsadil v trénincích čtvrtou a pátou příčku, nebyl překvapený čtvrtečními (v našem časovém pásmu pátečními – pozn. red.) výkony a přiznal, že má obavy z rychlosti na jedno kolo, naopak do závodu si věří. To potvrzují data z tréninků, kdy Ferrari v kvalifikačním tempu ztrácelo na Mercedes a McLaren, ale v delších jízdách tým z Maranella vyčníval nad ostatními.
„Čekali jsme, že se to stane, protože máme trochu problémy s teplotou pneumatik. Myslím, že Mercedes vypadá velmi, velmi silně. Po celý rok byli v zacházení s pneumatikami o něco agresivnější. Zatím jsou velmi silní. Takže se musíme pokusit něco najít, abychom se pokusili situaci zvrátit – ale zatím se nám to nedaří.“
„Celkově si myslím, že jsme velmi silní v závodním tempu, trochu méně silní v kvalifikaci. To je trochu příběh naší sezóny, ale je to tak lepší než naopak. Doufám jen, že předjíždění bude stejně snadné jako loni. Pokud ano, je lepší být v naší pozici. Stále se snažíme mít to nejlepší z obou stran a zlepšit se v kvalifikaci, protože zatím jsme trochu daleko, ale věřím, že zítra můžeme být silnější.“