Piastri musel ignorovat svého inženýra, aby vyhrál v Baku

Piastri musel ignorovat svého inženýra, aby vyhrál v Baku

Během VC Ázerbájdžánu přebral Oscar Piastri vynikajícím manévrem vedení od Charlese Leclerca a dojel si pro vítězství. Vysvětlil však, že musel ignorovat svého závodního inženýra, který jej varoval, aby nešel příliš tvrdě na pneumatiky.

Ve dvacátém kole Velké ceny Ázerbájdžánu se Oscar Piastri po vynikajícím manévru na brzdách dostal před Charlese Leclerca. Po zbytek závodu spolu o první pozici bojovali, pilot Ferrari ji však již nezískal zpět.

Závodní inženýr Piastriho upozorňoval, aby si hlídal pneumatiky, protože při prvním stintu na ně šel příliš tvrdě a musel zajet do boxů již v patnáctém kole. Piastri však ihned na to začal tlačit a dostal se před Leclerca.

Trochu jsem litoval svého závodního inženýra, protože jsem se o to vlastně pokusil v prvním stintu a úplně jsem si uvařil pneumatiky. Můj inženýr se ozval do vysílačky a v podstatě mi řekl, ať už to znova nedělám, a já jsem ho v dalším kole úplně ignoroval a poslal jsem to tam po vnitřní straně. To mi vyhrálo závod.“

„V ten moment už mi přišlo, že zůstat za Charlesem a počkat, až mu degradují pneumatiky nemá cenu. Myslel jsem, že nám to zajistí akorát druhé místo.“

„Podobnou příležitost jsem měl i v prvním stintu. Cítil jsem, že už ve druhém nebo třetím kole jsem byl těsně v dosahu DRS, ale plně jsem toho nevyužil. Na konci cílové rovinky jsem si říkal, že kdybych tady udělal pár věcí jinak, možná bych měl šanci. Takže když se mi naskytla podobná příležitost, musel jsem ji využít.“

„Bylo to riskantní, ale právě to jsem potřeboval udělat, abych se pokusil vyhrát závod, protože dojet na druhém místě se mi moc nechtělo.“

Poté, co se dostal na první místo, už před sebe Monačana nepustil.

Věděl jsem, že dostat se do vedení bude jen nějakých 40 procent práce, ale udržet se v něm bude dalších 60 procent, a věděl jsem, že budu dost tlačit na pneumatiky, abych se do vedení dostal. A věděl jsem, jaké to pro ně bylo v prvním stintu.“

„Jenom udržet Charlese za sebou bylo neuvěřitelně stresující. Nesměl jsem udělat jedinou chybu. Pár jsem jich udělal, ale na trati jako Baku je nemožné jet naplno a neudělat žádnou. Měl jsem jen štěstí, že nebyly tak velké, abych za ně zaplatil. Celých 30 kol, kdy jsem se snažil udržet Charlese za sebou, bylo neuvěřitelně těžkých.“

„Myslím, že to pro mě musí být jeden z nejlepších závodů, které jsem kdy odjel.“

Sdílejte na:
Zavřít