Jeho kariéra v motorsportu začala ve dvanácti letech, kdy řídil motokáry. Dnes řídí jeden z nejúspěšnějších týmu ve formuli 1 a stal se jak nejmladším, tak i momentálně nejdéle sloužícím šéfem.
Christian Edward Johnston Horner se narodil 16. listopadu 1973 v Leamington Spa. Má dva bratry, Jamieho a Guye. Jeho dědeček i otec pracovali s auty a dodávali komponenty výrobcům motorů. Mladý Christian se tak odmalička pohyboval v motorsportu a svou kariéru v něm začal ve dvanácti letech v motokárách. Závodil v různých juniorských kategoriích, ve formuli Renault a v britské formuli 3. V roce 1997 ve formuli 3000 založil vlastní tým Arden Motorsports a koupil pro ně dokonce i obytný přívěs od Helmuta Marka, s nímž jej osud znovu spojil v budoucnu. Ale závodit za tým, spravovat jej a shánět sponzory bylo příliš mnoho práce, nehledě na to, že zjistil, že se nedokáže vyrovnat jiným závodníkům. Usoudil, že je načase zkusit to z jiného konce a začal se naplno věnovat pouze správě týmu. Za pět let s ním v čele získal tým Arden několik titulů a v posledním roce naprosto dominoval sezóně. O Christianových schopnostech nebylo pochyb.
Nejmladším šéfem v historii F1
Red Bull již vlastnil akcie společnosti Sauber, ale rozhodli se vstoupit do královny motorsportu naplno. Hrálo jim štěstí do karet – Ford si kvůli finanční situaci již nemohl dovolit být součástí formule 1 a v roce 2004 se Red Bullu povedlo od nich odkoupit tým Jaguar. Když se Dietrich Mateschitz, spoluzakladalel Red Bullu, rozhodoval, koho posadit do čela týmu, dal na radu Helmuta Marka. Ten již sledoval mladého Christiana, kterému se za pět let podařilo dovést Arden k pěti titulům, a piloty jehož týmu Red Bull sponzoroval. A tak se třiceti jedna letý Brit stal dosud nejmladším týmovým principálem.
V první sezóně skončil Red Bull sedmý v Poháru konstruktérů. Během roku se ale Christianovi povedlo udělat jedno asi z nejlepších rozhodnutí ve své kariéře. Získal pro tým nového technického ředitele, kterým nebyl nikdo jiný, než Adrian Newey. Následoval rychlý vývoj a první pódium na sebe nenechalo dlouho čekat. Z dobrých se věci začaly obracet na výborné, tým získal první dvojité pódim v Číně a na konci sezóny skončili druzí v Poháru konstruktérů. Následovaly čtyři roky dominance, kdy tým pod Christianovým vedením získal všechny poháry. V polovině roku 2013 byl Christian odměněn Řádem britského impéria.
Remembering Monaco 2006 when Christian Horner said he'd jump into the swimming pool naked if @redbullracing finished on the podium… He's a man of his word! #F1 #Formula1 pic.twitter.com/6oXwFBHbxJ
— F1 Memories (@F1Memories) April 30, 2021
Formuli 1 čekaly v roce 2014 změny v regulacích a ačkoliv tým stále získával úspěchy, éra dominance byla za nimi. Po několik let již používal tým motor Renaultu, který nyní nepodával dostatečné výkony a po celou jejich společnou historii měl problémy se spolehlivostí. Christian jej nazval jejich Achillovou patou. Za jejich nedostatky je několikrát kritizoval, a dokonce se v roce 2015 pokusil s nimi ukončit spolupráci, ale nenašel náhradu a musel se smířit s franzouským motorem. Pokusil se i osobně přesvědčit ředitele a předsedu Renaultu, aby do sportu investovali více, ty prý ale údajně spíše zajímal marketing než výkony. „Zaplatili jsme si za první třídu, ale létali turistickou,” vtipkoval Horner o partnerství. Od roku 2019 se mu podařilo zařídit motor od Hondy a Renaultu se vzdát. Z rozchodu si Renault odnesl Daniela Ricciarda.
Nový motor byl úspěchem, ale návrat na vrchol v roce 2020 pozastavila pandemie covid-19. O rok později získal Max Verstappen po náročném roce pro tým Pohár jezdců a od té doby Red Bull opět sportu dominuje. Christian Horner se s týmem téhož roku pustil do nové výzvy – stát se zcela nezávislým týmem jak s vlastním designem, tak s vlastní pohonnou jednotkou, čímž se zrodil tým Red Bull Powertrains.
Dnes je Christian Horner nejdéle sloužícím šéfem týmu ve formuli 1. Je to právě jeho styl řízení, harmonické prostředí, které v Red Bullu vytvořil, odhodlání, znalosti a touha po dokonalosti, která tým vytáhla na samý vrchol královny motorsportu. Christian je pravý člen Red Bullu – rád vtipkuje a bere věci s humorem, ale umí být i nemilosrdný a za svůj tým se nebojí bojovat do posledního dechu.
Díky svým úspěchům, vtipným připomínkám, neustálé mediální presenci a i seriálu Drive to Survive se stal Christian Horner známým nejen po celém paddocku. Nechvalně proslulou se stala jeho rivalita se šéfem Mercedesu, Toto Wolffem.
Christian je kromě své pozice šéfa a ředitele týmu také ambasadorem charity Wings for Life, kterou založil Dietrich Mateschitz a Heinz Kinigadner. Organizace se od svého založení v roce 2004 věnuje hledání léčby poranění míchy.
V roce 2013 se rozvedl s manželkou Beverly Allen, se kterou byl téměř čtrnáct let a se kterou měl dceru Olivii. Vzal si bývalou členku Spice Girls, Geri “Ginger Spice”. Nedávno oslavil své padesáté narozeniny.
Huge congrats to Christian Horner 🎉 Happy 50th! pic.twitter.com/qObgoElOWw
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) November 16, 2023