Oscar Piastri z McLarenu si myslí, že okruh v Imole potřebuje vylepšení, aby se na něm lépe závodilo. Poslední Velkou cenu Emilia Romagna označil za nudný závod.
Oscar Pistari zajel v kvalifikaci v Imole druhý nejrychlejší čas, ale byl odsunut na pátou startovní pozici, protože dostal třímístnou penalizaci za překážení Kevinu Magnussenovi. Přestože se Australanovi podařilo dostat před Carlose Sainze a přiblížit se Charlesi Leclercovi, nedokázal předjet druhé Ferrari a závod zakončil na čtvrtém místě.
Poté, co jezdec McLarenu těsně nedosáhl na stupně vítězů, naznačil, že trať potřebuje určité změny, které by zlepšily závodění a podpořily předjíždění.
Piastri kritizoval rozhodnutí FIA (Mezinárodní automobilové federace – pozn. red.), která tento rok omezila zónu DRS pouze na cílovou rovinku a věří, že vrácení druhé zóny pro rok 2025 by zlepšilo šance na předjíždění.
„Dnes bylo v podstatě nemožné předjíždět,“ řekl Piastri po závodě. „Snažil jsem se ze všech sil, měl jsem za sebou asi 20 kol, kdy jsem se pokoušel Carlose Sainze předjet, ale nikdy jsem se nemohl dostat dostatečně blízko. Letos zkrátili DRS. Doufám, že ho zase prodlouží. Nevím, jak vypadal zbytek závodu, ale pro mě to byla docela nuda.“
„Je mi líto, že jsem dostal penalizaci, protože bohužel omezila to, co jsme mohli udělat. Myslím, že jsme měli dobrou strategii, abychom se dostali před první Ferrari. Snažil jsem se ze všech sil, abych se dostal i před druhé, ale bylo velmi těžké předjíždět. Prostě víte, že strávíte několik kol snahou, rychle přehřejete pneumatiky a tím to skončí. Takže si myslím, že jsme dneska předvedli vše, co bylo v našich silách.“
Piastriho týmový kolega Lando Norris měl před víkendem podobné připomínky a poznamenal, že taková místa musí najít způsob, jak umožnit více akce na trati: „Chceme takové okruhy, protože jsou pro nás jako jezdce náročnější, ale obecně platí, že se na takových tratích hůře předjíždí. Myslím, že historie je vždy součástí každého sportu a vždycky v něm chcete určité části historie tak nějak zachovat, ať už je to z jakéhokoli důvodu, takže tyto okruhy máme rádi, ale chceme také více závodit.“
Jezdci McLarenu nebyli jediní, kdo navrhoval změny. Sergio Pérez z Red Bullu zašel ještě dál, když prohlásil, že trať není stvořena pro formuli 1 z hlediska závodění.