Bahrajn – Sachír

Bahrajn – Sachír

Bahrain International Circuit se nachází nedaleko města Sakhír v Bahrajnu. Jeho stavba započala na konci roku 2002 a byl slavnostně otevřen 17. března 2004. Navrhl ho Hermann Tilke a patří k jeho zdařilejším kouskům.  Výstavba okruhu přišla na 150 milionů amerických dolarů, nebo na 56 milionů dinárů, chcete-li.

Stavba okruhu byla nápadem korunního prince Salman Hamad Al Khalifiho, který byl zároveň prezidentem Bahrajnské Motosportové Federace. Organizátoři velké ceny se však obávali, že se okruh nestihne dokončit před závodem v roce 2004 a požádali o odložení VC Bahrajnu na rok 2005. To však odmítl Bernie Ecclestone a tak se závod jel na ne zcela dokončeném okruhu.

Prvnímu závodu dominovaly (stejně jako mnohým v roce 2004) obě Ferrari, přičemž Michael Schumacher zvítězil před Rubensem Barrichellem.

Další obavou před dokončením okruhu byl písek. Protože okruh stojí uprostřed pouště, fouká zde silný vítr, který zanáší na okruh prach i písek. Ovšem organizátorům se to povedlo omezit a zajistit čištění trati před závody.

V roce 2007 se okruh stal prvním, který od FIA získal cenu za bezpečnost, pohotovost maršálů, zdravotní péče a vysoké standardy. Okruh je však často kritizován za přílišnou bezpečnost. Piloti si zde mohou dovolit udělat chybu v každé zatáčce a stále pokračovat v závodě, každá zatáčka má totiž vlastní únikovou zónu.

V roce 2011 se v severní Africe spustila revoluce a kvůli nepokojům byla Velká cena Bahrajnu přesunuta. Tento rok měla být úvodní velkou cenou, ale FIA ji přesunula na říjen, což by z ní udělalo poslední velkou cenu sezony. Avšak o dva dny později FIA velkou cenu zrušila úplně kvůli mnoha dopisům nejen od týmů.

Od roku 2014 se závod jezdí v noci.

Zdroj obrázku: Red Bull Content Pool
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Založil jsem web SvětFormule.cz v roce 1999, v té době pod jiným jménem. Formuli 1 sleduji a miluji už od druhé poloviny 70. let.

Další články autora →