Šéf Mercedesu Toto Wolff označil trest, který dostal Lando Norris ve Velké ceně Kataru, za brutální a připustil, že by kvůli němu mohl McLaren přijít o titul v Poháru konstruktérů. Stejný názor má i Andrea Stella, který označil penalizaci za nepřiměřenou.
Lando Norris stíhal ve Velké ceně Kataru vedoucí Red Bull Maxe Verstappena, když stewardi rozhodli, že ve 31. kole nezpomalil během dvojité žluté vlajky. Za tento incident dostal trest v podobě desetivteřinové penalizace formou stop and go. Norris se tak propadl z druhého místa na čtrnáctou pozici, a nakonec skončil desátý s bodem za nejrychlejší kolo.
Nicméně Charles Leclerc, který zdědil Norrisovo druhé místo, spolu s Carlosem Sainzem, který dojel šestý, snížili ztrátu Ferrari na první McLaren v Poháru konstruktérů na 21 bodů.
Norrisův přísný trest přišel v době, kdy je FIA (Mezinárodní automobilová federace – pozn. red.) pod tlakem, protože tři závody před koncem sezóny jmenovala nového ředitele závodu Ruie Marquese. Šéf Mercedesu Toto Wolff se nebrání přísnějším sankcím, ale vyzval Marquese, aby zaručil, že v budoucnu zaujme konzistentní postoj ke svým rozhodnutím.
„Myslím, že tresty byly brutální, zejména pro McLaren, který to může stát titul,“ řekl Wolff po závodě. „Nevím, o jaký přestupek přesně šlo, ale nejdůležitější je důslednost. Pokud ředitel závodu dává tvrdé tresty, je to v pořádku, a je třeba se mu podřídit, ale musí v tom být konzistentní.“
K celé situaci se vyjádřil i šéf McLarenu Andrea Stella: „Myslím, že trest byl zasloužený, ale nebyl přiměřený. Je zajímavé, že sama FIA několikrát změnila vyvěšování vlajek a v určité fázi byla žlutá vlajka dokonce odstraněna. To je velmi znepokojující, a také by to mohlo mít rozhodující vliv na získání mistrovského titulu. Pokud chceme, aby byly závody spravedlivé, FIA by rozhodně měla své konání zvážit.“