Lando Norris se během závěrečné tiskové konference na Velké ceně Číny rozpovídal o kalendáři aktuální sezóny formule 1. Prohlásil, že taková porce závodů je nezdravá a neudržitelná, zdůraznil především práci mechaniků a inženýrů všech týmů, pro které je rozšíření počtu závodů nejnáročnější.
Letos nabízí formule 1 rekordní kalendář, v něm je hned 24 destinací a kolotoč královny motorsportu je v plném proudu už od konce února. Poslední závod je na programu na začátku prosince v Abú Zabí. K tomu všemu je třeba přičíst šest sprintových víkendů, které jsou pro celý tým velmi náročné. Podobně to bude i v příštím roce, počet zastávek zůstává a kolik bude sprintových víkendů a kde se budou konat se teprve upřesní.
Lando Norris se nechal slyšet, že není z formátu a počtu sprintových víkendů příliš nadšený a obává se, že bude mít tento náročný program vliv na členy týmu. „Vždycky jsem dával přednost starému, původnímu formátu závodu. Na tom jsem vyrůstal, to se mi vždycky líbilo nejvíc,“ popsal.
„Mám rád, když prostě jedu a je na mě kladen tlak hned od začátku. Takže to, že mám během sprintových víkendů jeden trénink a jdu rovnou do kvalifikace, se mi líbí. Myslím, že to dává týmům menší šanci na to, aby auto bylo perfektní,“ sdělil britský jezdec.
Rodák z Bristolu zároveň nezapomněl ani na celý široký tým a hodně nahlas se vyjádřil k tomu, že pro ně může být takhle nadupaný program problematický: „Hlavní je právě to, jaký to má dopad na mechaniky a inženýry. Upřímně řečeno, nemyslím si, že je to pro nás jako jezdce příliš špatné. Nemyslím si, že bychom mohli být těmi, kdo si vůbec stěžuje. To ty stovky mechaniků a inženýrů, které tu máme, musí tolik cestovat. Není to pro ně zdravé. Není to udržitelné.“
„Problém není na naší straně, takže byste se nás na to neměli ptát. Je to něco, na co bychom si měli dávat větší pozor u zbytku týmu. A myslím, že to je limitující faktor, ne to, jestli můžeme každý den sednout do auta, protože si myslím, že můžeme, ale nedělat toho pro ně moc, to je podle mě priorita,“ popsal Norris hlavní úskalí.
Max Verstappen se před závodním víkendem vyjádřil poměrně optimisticky, když řekl, že cítí, že změny, kterými sprintové víkendy prošly jsou pozitivní a nyní jsou více přímočaré. „Ale nic se nemá přehánět. Už teď jezdíme 24 závodů ročně, z toho během šesti víkendů máme tyto sprinty. Chápu to, asi se to lépe prodává a jsou lepší čísla v televizi. Ale je to také větší zátěž pro mechaniky a všechny ostatní, aby bylo pokaždé všechno tip ťop. Takže to bereme, člověk se s tím musí vyrovnat, ale nemysleme si, že jich teď potřebujeme dvanáct, protože to si vybere daň i na lidech.“
Příští závodní víkend čeká formuli 1 v americkém Miami a půjde o další náročnou zastávku pro všechny členy týmů, opět se totiž pojede sprint. Před rokem kraloval na východním pobřeží Spojených států Max Verstappen, který dokázal zvítězit po startu z 9. pozice.