Jezdec Haasu Nico Hülkenberg byl po Velké ceně Abú Zabí frustrovaný, protože jeho tým skončil v sezóně 2023 na posledním místě v Poháru konstruktérů. Pro tým je však ještě důležitější, že Hülkenberg věří, že v tomto roce neudělali žádný progres.
Americký tým začal rok nadějně. Kevin Magnussen získal body v Džiddě a Miami a Nico Hülkenberg ve Velké ceně Austrálie skončil na sedmém místě. Tým si tak zajistil silnou pozici v Poháru konstruktérů. Tyto výsledky však nakonec stáji příliš nepomohly. Přestože byl vůz VF-23 dostatečně rychlý na to, aby si zajistil mnoho účastí v Q3, nedokázal v závodě udržet dlouhou životnost pneumatik. Schopnost vozu vytvářet teplo v pneumatikách byla v kvalifikaci jeho velkou předností. Teprve v den závodu se však skutečně prověří rychlost a výdrž vozu. V tomto směru tým Günthera Steinera selhal.
V sezóně 2023 představil Haas pouze jeden významný modernizační balíček, který dorazil na okruh COTA. Bohužel pro jejich jezdce a inženýry se nepodařilo dosáhnout výrazného výkonu. Podle jejich jezdeckého dua změny pravděpodobně vůz zhoršily. Hülkenberg a Magnussen nakonec do konce roku jezdili se starými specifikacemi, které Haas využil ke sběru dalších dat.
Nico Hülkenberg startoval v posledním závodě sezóny se starou specifikací vozu Haas, zatímco Magnussen používal modernizovaný monopost. Hülkenberg byl v kvalifikaci i v závodě výrazně rychlejší než jeho dánský týmový kolega, což je pro tým mrazivé zjištění. Německý jezdec byl po závodě ve svém hodnocení přímočarý a pro Sky Germany uvedl: „Ukázal jsem, že nové auto není rychlejší. A to je zcela jasně problém. Je to vzkaz pro naši továrnu, inženýry a mechaniky. Příští rok musíme dělat věci jinak. To byl náš letošní problém. Náš vývoj se zastavil.“
Celkově se úvahy 36letého jezdce o situaci v americkém týmu zdají být dostatečně přesné. Příštích dvanáct měsíců nakonec ukáže, zda si Haas prostřednictvím vylepšení v polovině sezóny vytvoří schopnost smysluplného pokroku.