Nico Hülkenberg, pilot týmu Haas ve formuli 1, říká, že nehoda na startu Velké ceny Monaka, které se stal obětí, byla hloupá a zbytečná jak od Sergia Péreze, tak od týmového kolegy Kevina Magnussena.
Ve stoupání do třetí zatáčky se jezdcům Red Bullu Sergiu Pérezovi a Kevinu Magnussenovi z Haasu zamotala kola a Pérez měl těžkou havárii, po které byl závod pozastaven červenou vlajkou. Do nehody se zapletl i Nico Hülkenberg, který se nedokázal vyhnout roztočenému Red Bullu Péreze, jenž mu naboural zadní nápravu, a závod všech tří jezdců na místě skončil. „Od Kevina a Checa (Sergia Péreze – pozn. red.) to byla samozřejmě hloupost,“ řekl Hülkenberg pro Sky Germany.
„Nevím, jestli Checo Kevina viděl. Checo mu mohl nechat prostor. Zároveň si myslím, že Kevin byl také velmi optimistický ohledně toho, že se tam vejde, protože trať se zužuje a až do třetí zatáčky jsou tam ty zákruty malé. Zbytečné od obou, mohlo se tomu snadno vyhnout. Pro mě, který se toho přímo neúčastnil, je to samozřejmě největší smůla ze všech. Neunikl jsem tomu tak o asi dvě desetiny.“
Na otázku serveru Motorsport.com, zda má pochopení pro Magnussena, který se na okruhu, kde je předjíždění velmi obtížné, snažil o co nejmenší odstup, odpověděl: „Ano, samozřejmě, ale nikdo ještě nevyhrál Velkou cenu Monaka v prvním kole. Musíte tedy kalkulovat s rizikem a riskovat tak, aby to dávalo smysl… Je to vždy otázka rizika a odměny, na kterou si musíte odpovědět sami. Kdybych byl už o něco dál, minul by mě. Jsem zklamaný, protože všichni v týmu investujeme spoustu energie a času a je to frustrující.“
Magnussen očekával, že mu Pérez nechá více prostoru, protože kvůli zatáčce se Dánova mezera na pravé straně začala přirozeně zmenšovat. „No, zjevně mi nedal prostor, který jsem si myslel, že mi tam nechá,“ namítl. „Celé přední kolo jsem měl před jeho zadním kolem. Takže jsem opravdu očekával, že nechá místo pro jedno auto napravo, zvlášť když neměl nikoho po své vnitřní straně. Na jeho levé straně byla zcela volná stopa. Takže mě prostě přimáčkl ke zdi. Není dobré vidět dvě auta v jedné nehodě. Je to na nic. Je to blbá, blbá situace.“
Magnussenovi chybí pouhé dva trestné body k zákazu startu v jednom závodě, ale sankci unikl poté, co stevardi FIA posoudili střet jako závodní incident, a prohlásil, že by byl velmi překvapen, kdyby byl za kontakt potrestán. Pro tým Haas to byl předčasný konec frustrujícího víkendu, protože oba jezdci byli odsunuti na konec startovního roštu, protože jejich zadní křídla po kvalifikaci neprošla kontrolou.
Esteban Ocon odstoupil v prvním kole jako čtvrtý poté, co v Portieru narazil do kolegy z týmu Alpine Pierra Gaslyho, který po odrazu na asfalt utrpěl poškození zadní části vozu. Gasly dokázal restartovat svůj závod bez většího poškození na 10. místě.