Co už se rýsovalo od prvního pátečního tréninku, bohužel našlo v nedělním závodu F2 své smutné naplnění. Trať i pořadatelé v mnohých bodech selhali a tentokrát se všeobecně vládnoucí diletantismus neobešel bez bolestivých důsledků. Nejhůře situace trefila českou stáj Antonína Charouze…
Dosavadní průběh víkendu hrál do velké míry do karet lídrovi celkové tabulky, Oscarovi Piastrimu z týmu Prema. Také pro nedělní hlavní závod si Australan již v pátek vybudoval optimální výchozí pozici: první místo na startu. Za ním se směli seřadit týmový kolega Robert Shwartzman, oba vozy týmu ART s Theo Pourchairem a Christianem Lundgaardem v kokpitech, třetí řadu vytvořily Dallary stáje UNI-Virtuosi Felipa Drugoviche a Guynyu Zhoua. Trnitější cesta mezi bodované top10 čekala na dvojici Charouz Racing Systemu. V obou sobotních sprintech naprosto výborný Enzo Fittipaldi byl jen 18. a jeho brazilský krajan Guilherme Samaia pouze 20. kvalifikace.
V jednom ohledu si saúdský pořadatel zůstal i v neděli věrný: závod začal kvůli „opravám trati“ se zpožděním. Hrstce fandů na tribunách to za počínajícího soumraku asi bylo jedno (čekali stejně jen na Hamiltona & Co.), FIA by přesto měla uvážit, zda by nebylo rozumější, vybrat pro dva nejdůležitější světové šampionáty monopostů důstojnější dějiště. Arabové dokázali pouze demonstrovat z hlediska organizace svou nepřipravenost a z hlediska všeobecné popularity motorsportu hluboký nezájem domácího publika. Zdraví Las Vegas roku 1981, Dallas roku 1984, nebo zústaňme u třídy F2: Curacao 1985…
Ale dobrá, páni na rozhodujících pozicích v Paříži jistě dostali za tuto frašku dobrý „bakšiš“ a nikdo z účastněných týmů si po celý víkend logickou otázku „proč potřebuje svět závody na uspěchaně sesmoleném provizoriu, jakým je Corniche Circuit?“ ani nedovolil vyslovit. Se zpožděním 45 minut se pak přeci jen jelo…
Polemanem Piastrim situace neotřásla. Vyrazil bezvadně před Shwartzmanem, což mu ale stejně nebylo k ničemu: Pourchaire se neodlepil z místa a rozjetý Fittipaldi ho za vysoké rychlosti torpédoval. Noční můra každého závodníka á-la Paletti-Pironi roku 1982 v Montrealu…. Žlutou vlajkou, kterou pak Arabové vyvěsili při úklidu rovinky pro metací vůz, při startu bohužel žádný z lokálních diletantů Fittipaldiho nevaroval. Že by jim FIA neřekla, proč na úrovni stanoviště každého vozu jeden z nich právě s úkolem podobné situaci zabránit s právě takovým praporkem stojí..? Nešťastný Brazilec a Francouz museli do nemocnice a závod byl přerušen.
90 minut po stanoveném času prvního startu se pole vydalo letmým startem do zmařeného, na 20 minut zkráceného závodu znovu. Jen po 6 kolech havaroval druhý Charouzův pilot Samaia s Caldwellem. Jejich vozy v úzkém betonovém labyrintu přirozeně zůstaly na nebezpečné pozici a ředitelství celou smutnou trapnost definitivně ukončilo. „Vítězem“ byl prohlášen Piastri před Shwartzman a Boschungem.
Sezónu uzavírá již příští víkend podnik na okruhu Yas Marina, kde by zisk titulu měl být pro Piastriho již jen pouhou formalitou. V týmu Antonína Charouze si ovšem musejí připadat, jako před dvěma lety po tragédii ve Spa…
Výsledek nedělního závodu F2 v Džiddě:
- Oscar Piastri, Prema
- Robert Shwartzman, Prema
- Ralph Boschung, Campos
- Gunyu Zhou, UNI-Virtuosi
- Felipe Drugovich, UNI-Virtuosi
- Juri Vips, Hitech
- Christian Lundgaard, ART
- Marcus Armstrong, DAMS
- Liam Lawson, Hitech
- Daniel Ticktum, Carlin
20. Guilherme Samaia, Charouz Racing System
Mimo hodnocení: Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System