Finský závodník měl svůj poslední pokus v Q3 rozjetý na pole position, velká chyba na výjezdu z poslední zatáčky ale zkazila klíčový nájezd na dlouhý sprint k cílové čáře. Také kolega Vettel chyboval, nakonec ale na první pozici vydržel.
Kimi Räikkönen je na sebe po kvalifikaci na Velkou cenu Ázerbájdžánu velice naštvaný, chyba v nájezdu na dlouhý úsek projížděný pod plným plynem totiž zcela zkazila jeho ostré kolo v Q3, ve kterém do té doby zaznamenal absolutně nejrychlejší první dva sektory. Fin tak nezlepšil své ne zcela povedené první kolo a na roštu v Baku se postaví až na šestou pozici.
Šampion z roku 2007 si není jistý, proč k chybě, při které mu na výjezdu z 16. zatáčky ustřelila záď vozu, došlo, jelikož byl podle svých slov v nájezdu opatrnější než předtím. Odmítl ale možnost vymlouvat se na poryvy větru, které jezdce v sobotu trápily.
„Ne, samozřejmě, že jsem to pos***,“ přiznal Räikkönen. „Chyba. Stála nás docela dost míst, takže to není dobrý konec.“
Na otázku, zda za chybu nemohlo přehřívání zadních pneumatik nebo přílišná agresivita na plynu, Fin odpověděl, že nejel „nijak odlišně, auto prostě ustřelilo“.
„Žádné problémy, prostě mi to uklouzlo. Srovnal jsem to, ale už jsem věděl, že je po všem, protože od toho momentu se jede naplno a je tam dlouhá rovinka.“
Räikkönen zatím zažívá silnou kvalifikační formu, do všech tří dosavadních velkých cen ročníku 2018 startoval z první řady, ačkoliv v závodech vždy spadl v pořadí dolů. Další smůla v Baku je pro něj zklamáním.
„Právě teď jsem zklamaný z toho, co se dneska stalo,“ řekl. „Už jsem byl párkrát zklamaný. Tohle je ale jiná situace, ale co mám dělat? Můžu se tak maximálně podívat do zrcadla. Bolí to.“
Chyboval také Vettel, první pokus přesto stačil
Týmový kolega Sebastian Vettel také nebyl se svojí kvalifikací v Baku spokojený. První kolo zajel podle svých slov solidně, měl ale ještě kde se zlepšit. Ve druhém pokusu ale hned ve třetí zatáčce probrzdil a rozhodl se kolo vzdát. Bál se přitom, že tím přišel o pole position, tu mu ale nakonec nikdo nesebral.
„V první jízdě v Q3 jsem byl opravdu spokojený,“ řekl. „Možná tam něco málo bylo v prostředním sektoru, zatáčky šest a jedenáct, kde jsem chtěl až trochu moc a byl jsem širší, než jsem měl být. Zbytek kola byl ale dobrý. Měl jsem dobrý výjezd z poslední zatáčky, což bylo dnes neuvěřitelně těžké, protože vítr si tam s námi všemi pohrával.
Ve druhé jízdě jsem věděl, že mám ještě rezervu v těch místech, která jsem právě zmínil a auto bylo hned od začátku skvělé. Ve třetí zatáčce jsem se ale až příliš rozvášnil, snažil jsem se brzdit později, celkem o dost později než v předchozích kolech.
Jakmile jsem přejel přes ty hrboly, zablokoval jsem předky a pak už byly probržděné. V autě jsem byl v tu chvíli docela naštvaný, protože jsem zahodil svoji šanci na zlepšení. A nevěděl jsem, co se děje okolo mě. Když jsem pak to kolo vzdal a oni mi řekli ‚pole position‘, byl jsem rád. Opravdu rád.“