Po skončení druhého volného tréninku na GP Austrálie začali všichni inženýři (a nejen oni) analyzovat data. Ze získaných informací Mercedes vyčetl, že Red Bull měl velmi dobrou rychlost v závodních simulací.
Německou stáj zaujala hlavně simulace Daniela Ricciarda. Inženýr Mercedesu uvedl pro Auto Motor und Sport: „Daniel Ricciardo byl prostě nejrychlejší na ultra měkkých pneumatikách. Nám (Mercedesu) sedí lépe tvrdší sady pneumatik.“
Šéf Red Bullu Christian Horner je spokojený s tím, co viděl v pátečních trénincích. „Jeli jsme v závodním režimu. Na kvalifikační režim si musíme počkat. Max Verstappen udělal chybu během svého kvalifikačního kola a Daniel Ricciardo byl zastaven červenou vlajkou“ dodává Christian Horner.
Podle informací Auto Motor und Sport rozdíl mezi prvními třemi týmy v závodním režimu není tak velký. Podle odhadů jsou to “pouze“ dvě desetiny sekundy. V závodu bude záležet na několik proměnných jako je například spotřeba paliva a teplota vzduchu.
Závodní okruh v Melbourne je poměrně náročný na spotřebu paliva, a to by mohlo vyhovovat Mercedesu a jeho zákazníkům. Mercedes byl minulý rok známý tím, že mohl natankovat až o 10 kg méně paliva než Ferrari a předpokládá se, že to bude platit i tuto sezónu. A jak ukázaly předsezónní testy v Barceloně, tak Mercedes funguje ještě lépe v chladnějším počasí. Podle předpovědi by totiž mělo být v sobotu a v neděli až o 15°C chladněji oproti pátečním tréninkům.