Druhý sprint letošní sezóny v Rakousku ovládl dominantně Max Verstappen, druhý se umístil Sergio Pérez a na třetím místě skončil Carlos Sainz. Počasí připravilo podmínky pro přechodné pneumatiky a někteří piloti v polovině sprintu zariskovali a přezuli na suché pneumatiky. Závěr sprintu se nesl ve znamení soubojů od šesté pozice až po třináctou.
Rozdíl v pořadí oproti dopolednímu Shootoutu byl v pozici Charlese Leclerca, který dostal penalizaci v podobě 3 míst za blokování Oscara Piastriho a do sprintu odstartoval na devátém místě. Všichni jezdci do zahřívacího kola měli obuté pneumatiky do přechodných podmínek, jediný Valtteri Bottas zariskoval a měl nasazené suché pneumatiky, konkrétně středně tvrdé. Fin ale uznal, že to byl moc velký risk a před startem závodu zamířil do boxů a obul taky zelené pneumatiky.
Sergio Pérez dokázal do první zatáčky předjet Maxe Verstappena, nicméně nizozemský pilot si to nenechal líbit a do třetí zatáčky byl dlouhý na brzdy a vrátil se do vedení. Bitvu mezi týmovými jezdci Red Bullu využil Nico Hülkenberg a posunul se na druhé místo před Sergia Péreze.
Následně si Max Verstappen vybudoval náskok na druhého Nica Hülkenberga a vytvořil se vláček aut, které jely těsně za sebou. Jediný souboj probíhal o osmé místo mezi Estebanem Oconem a Charlesem Leclercem. Během 10. kola se týmy začaly vyptávat jednotlivých jezdců, zda trať do konce sprintu vyschne a jestli budou chtít přezut na suché pneumatiky.
Až ve 12. kole se dokázal na druhou pozici vrátit Sergio Pérez. Nico Hülkenberg odolával dlouho díky skvělému pozicování auta do zatáček. Další kolo si s německým pilotem poradil i Carlos Sainz.
Ve 14. kole Esteban Ocon stále dokázal odrážet útoky Charlese Leclerca, dokonce si vyměnili na chvíli pozice, ale Francouz se vrátil na sedmou pozici. Naopak Monačan se musel hned bránit Landovi Norrisovi, která byl doslova nalepený na zadním křídle Ferrari. V 16. kole Lando Norris dokázal překonat Charlese Leclerca. Zároveň do boxů zamířil George Russell, který zariskoval a nasadil pnematiky do sucha. Následoval ho Oscar Piastri.
Na začátku 17. kola bylo od ředitelství závodu povoleno využití systému DRS a na konci kola zamířili do boxů Nico Hülkenberg, Leiws Hamilton, Nyck de Vries a Logan Sargeant.
O kolo později byli v boxech Charles Leclerc, Alex Albon a Júki Cunoda. Pouze prvních sedm jezdců zůstalo na pneumatikách do přechodných podmínek. Tvrdé souboje probíhaly ve středu pole mezi devátým až třináctým místem.
Nico Hülkenberg na konci sprintu využíval výhodu suchách pneumatik a dokázal se posunout na šestou pozici.
Vítězem sprintu se stal Max Verstappen.
Pořadí | Jezdec | Tým | Ztráta v cíli |
1 | Max Verstappen | RED BULL | 30:26.730 |
2 | Sergio Pérez | RED BULL | +21.048s |
3 | Carlos Sainz | FERRARI | +23.088s |
4 | Lance Stroll | ASTON MARTIN | +29.703s |
5 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN | +30.109s |
6 | Nico Hülkenberg | HAAS FERRARI | +31.297s |
7 | Esteban Ocon | ALPINE | +36.602s |
8 | George Russell | MERCEDES | +36.611s |
9 | Lando Norris | MCLAREN | +38.608s |
10 | Lewis Hamilton | MERCEDES | +46.375s |
11 | Oscar Piastri | MCLAREN | +49.807s |
12 | Charles Leclerc | FERRARI | +50.789s |
13 | Alexander Albon | WILLIAMS | +52.848s |
14 | Kevin Magnussen | HAAS | +56.593s |
15 | Pierre Gasly | ALPINE | +57.652s |
16 | Júki Cunoda | ALPHATAURI | +64.822s |
17 | Nyck De Vries | ALPHATAURI | +65.617s |
18 | Logan Sargeant | WILLIAMS | +66.059s |
19 | Kuan-jü Čou | ALFA ROMEO | +70.825s |
20 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO | +76.435s |