Mercedes: Problém s převodovkou přišel z ničeho nic

Mercedes: Problém s převodovkou přišel z ničeho nic

Šéf stáje Mercedes formule 1 Toto Wolff říká, že problém s převodovkou hned v úvodu prvního dne předsezónního testování „přišel z ničeho nic“. Prioritou stáje je pochopit podstatu problému.

Mercedes utrpěl brzký nezdar na začátku pátečního předsezónního testu na okruhu v Bahrajnu poté, co problém s řazením přinutil tým vyměnit převodovky u vozu W12.

Valtteri Bottas se dokázal vrátit na trať na posledních 35 minut dopoledního testu, kde se mu podařilo zajet šest kol. V odpolední části pak usedl do kokpitu jeho kolega Lewis Hamilton.

Šéf stáje Toto Wolff po dopolední části vtipkoval: „nebyli jsme příliš rychlí,“ poté se pustil do komentování problému s převodovkou.

Nebyl to dobrý začátek, protože jsme měli problém s převodovkou, který nemohl nikdo předpovídat, trvalo nám vcelku dlouho problém identifikovat a pochopit,“ řekl Wolff.

Doufám, že od teď již půjde vše hladce. Snad se nám již nic na autě nepokazí, abychom v tomto zkráceném testování stihli pořádně auto vyzkoušet.

Mercedes se během úvodní části odpoledního testu snažil dohnat ztracený čas, Hamilton během prvních 90 minut zvládl pouhých sedm kol.

Pro srovnání, lídr v počtu ujetých kilometrů AlphaTauri se blíží vzdálenosti dvou závodů, zatímco Red Bull se v době psaní tohoto článku blíží hranici 100 kol s Maxem Verstappenem.

V loňském testování byl Mercedes na prvních příčkách hned od začátku, určoval tím tempo pro sezónu, která následovala, ale Wolff uvedl, že podmínky v Bahrajnu znesnadní získání přesného obrazu o monopostech, a tudíž bude těžší vyvodit z letošních testů nějaké závěry.

Myslím, že po pouhých třech dnech neuvidíme nějaké přesné výsledky, podle kterých si budeme moct udělat obrázek o letošních autech,“ řekl Wolff.

Bahrajn je reprezentativní trať, ale dnes jsou podmínky velmi proměnlivé. Větrné podmínky se mění z hodiny na hodinu. A samozřejmě neznáme přesné množství paliva v monopostech, což udělá velký rozdíl ve výkonu.“

Dostaneme velice vágní obrázek. Je jasné, že tím největším faktorem, který ukáže, jak na tom monoposty doopravdy jsou bude první závod, přesněji první kvalifikace. Dostaví se výsledky naší snahy a přestane se spekulovat.

Sdílejte na:
Zavřít