McLaren na Silverstonu představil nový monopost MCL39

McLaren na Silverstonu představil nový monopost MCL39

McLaren v rámci filmovacího dne na okruhu Silverstone představil monopost MCL39. Vůz však byl zahalen v černo-papájové kamufláží, neboť týmy mají zatím zakázáno ukazovat svá zbarvení. Britský tým s novým monopostem cílí, jak na obhajobu Poháru konstruktérů, tak i na zisk jezdeckého titulu.

McLaren dnes překvapil celou formulovou veřejnost tím, že představil monopost MCL39 na okruhu Silverstone v rámci filmovacího dne. Vůz však byl zahalen černo-papájovou kamufláží, jelikož týmy nemohou ukázat svá zbarvení. Lakování všech deseti týmů budou odhalena na oficiálním zahájení sezóny F1 75 Live 18. února v londýnském O2.

Týmy většinou využívají filmovací dny hned na začátku roku, protože mohou zkontrolovat, zdali nový monopost funguje, tak jak má. Mají díky tomu tak prostor na odstranění případných problémů. Slouží rovněž k tomu, aby týmy pořídily obsah pro marketingové účely. Filmovací dny jako vše ostatní ve formuli 1 má svá omezení. Týmy mohou odjet maximálně 200 kilometrů.

McLaren doufá, že s novým vozem obhájí Pohár konstruktérů, a také bude usilovat, aby titul mistra světa získal pilot týmu z Wokingu. Naposledy se to povedlo Lewisi Hamiltonovi v roce 2008.

„Dnešek je velkým milníkem na naší cestě za titulem v roce 2025. Je skvělé, že se náš kandidát na titul šampiona, monopost MCL39, poprvé objevil na trati a že jsme mohli představit výsledek tvrdé práce celého týmu. Musíme být realisté, protože každý tým udělá přes zimu pokrok. Loňský rok ukázal, jak moc se startovní pole smrsklo, což je pro sport skvělá věc. Věříme, že jsme od vítězného MCL38 udělali další kroky vpřed, ale až do kvalifikace v Austrálii nebudeme vědět, jak na tom v pořadí jsme. Jsme tým, který nikdy nepřestává závodit, a dáme do toho všechno, abychom oba tituly přivezli zpět do Wokingu,“ uvedl generální ředitel McLarenu Zak Brown.

Šéf týmu Andrea Stella řekl: „Jsme nadšeni, že dnes na okruhu Silverstone poprvé vyjede na trať vůz MCL39.“

„I když jsme v loňském roce skončili jako šampioni, rok 2024 ukázal, jak vysoká je konkurence na startovním roštu, což se přenese i do letošního ročníku šampionátu. Musíme se proto soustředit na to, abychom v tomto těsném poli závodníků mohli bojovat o přední příčky. Čeká nás vzrušující, ale neuvěřitelně náročný rok. Tým pracoval nesmírně tvrdě, aby se co nejlépe připravil na začátek sezóny. Z loňských bojů jsme se hodně poučili, takže si z toho bereme ponaučení a využíváme ho k prosazení našeho cíle pro letošní rok. Mé poděkování patří celému týmu za práci, kterou odvedl při přípravě vozu na dnešní den, a také našim kolegům z Mercedes HPP (oddělení Mercedesu na výrobu motorů – pozn. red.) za jejich nepřetržitou spolupráci. Nyní se soustředíme na práci, která nás čeká, abychom maximálně využili čas strávený na testech před prvním soutěžním tréninkem v Austrálii,“ dodal Stella.

Lando Norris sdělil: „Je vzrušující poprvé naskočit do vozu MCL39 a zjistit, co dokáže na trati před předsezónními testy v Bahrajnu. Kamufláž je zábavná a je skvělé, že můžeme předvést něco jiného ještě předtím, než bude při oficiálním představení F1 75 odhalena celá naše karoserie. Děkuji celému týmu za práci, kterou odvedl, abychom se dostali až sem. Letos bude konkurence větší než kdy jindy, takže máme co dělat, abychom dokázali obhájit titul konstruktérů a usilovat i o titul jezdců.“

„Byl jsem zpět v MTC (McLaren Technology Center – pozn. red.), kde jsem se připravoval na nadcházející sezónu, a nálada je pozitivní, ale soustředěná. Všichni se těšíme na to, až v Bahrajnu vyjedeme na trať před naší soutěžní premiérou v Austrálii a uvidíme, jak si povedeme mezi ostatními týmy. Vypadá to na vzrušující sezónu,“ doplnil britský závodník.

Oscar Piastri dodal: „Je skvělé poprvé usednout za volant vozu MCL39 před jeho testováním v Bahrajnu. Kamufláž vypadá skvěle a já se těším, až příští týden při oficiálním odhalení lakování ukážeme, v čem budeme v této sezóně závodit. Mimo sezónu jsem tvrdě pracoval, abych byl na nadcházející sezónu připraven. Rozdíly na špici budou pravděpodobně neuvěřitelně malé, ale jsem nadšený z prostoru pro růst po dvou sezónách v tomto sportu. Vítězství ve velké ceně na začátku mé kariéry mi dalo chuť k úspěchu a já chci mnohem víc. Po tak skvělém roce 2024 si jako tým můžeme do roku 2025 přenést skvělou dynamiku. Všem v továrně i na trati patří velký dík za všechnu dosavadní tvrdou práci.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *