Šéf týmu McLaren Andrea Stella věří, že díky nově uspořádanému technickému oddělení má McLaren dobrou pozici k tomu, aby zvládl přechod mezi jednotlivými změnami předpisů ve formuli 1.
Poté, co se tým v minulé sezoně trápil s nedostatečně vyvinutým vozem, Stella zahájil reorganizaci v řadách McLarenu. Bývalý technický ředitel James Key ze stáje v březnu s okamžitou platností odešel a McLaren oznámil příchod Davida Sancheze a Roba Marshalla z konkurenčních týmů Ferrari a Red Bull. Dvojice začala pracovat ve Wokingu od počátku roku 2024 spolu s Peterem Prodromou v rámci nového trojčlenného uspořádání, které podléhá přímo Stellovi.
McLaren se snaží navázat na pozoruhodnou sezonu, během níž se z týmu bojujícího o body stal po létě nejkonzistentnější vyzyvatel Red Bullu. A Italovo přesvědčení, že McLaren může v letošní sezoně udělat další krok, bylo posíleno tím, že Marshall a Sanchez vyjádřili podporu konceptu nového monopostu MCL38.
Andrea Stella pro Autosport řekl: „Rozhodně je vidět, že přicházejí s poměrně velkými znalostmi, což není žádné překvapení. Byli součástí skvělých týmů, skvělých projektů a dobré je, že tyto jejich znalosti se doplňují s naším know-how. Takže to není tak, že bychom měli dělat věci pouze jejich způsobem. Místo toho jednotlivé postupy kombinujeme. To bylo svým způsobem docela osvěžující.“
Předtím, než ho přetáhl McLaren, působil Marshall jako šéfkonstruktér Red Bullu a pracoval po boku Adriana Neweyho, když rakouská stáj začala dominovat startovnímu roštu. Sanchez byl dříve šéfem koncepce Ferrari a hrál zásadní roli při utváření silného vstupu italské značky do současných předpisů v roce 2022.
Kromě technických znalostí, které duo přináší, však Stella vyzdvihl i další nezbytné hodnoty, které přinesli: „Měli jsme také možnost ocenit jejich osobní přístup, který podle mého názoru zapojil lidi do fascinujících technických rozhovorů. Vidíme dynamiku, energii, nápady, proudění napříč organizací.“
V letošní sezoně je ještě důležitější dodat konkurenceschopný vůz, protože velká část vývoje z roku 2024 bude přenesena do příštího roku vzhledem k blížící se revizi předpisů v roce 2026. Stella však věří, že jeho obměněná technická divize nyní dokáže konkurovat těm nejlepším ve formuli 1.
„Máme vůz pro rok 2024 a již nyní vytváříme základy pro to, jak z letošního modelu vyvinout model pro rok 2025. A pak je tu projekt 2026 se zcela novými technickými předpisy. Takže je tu spousta práce, kterou musíme projít, a je velmi důležité, že nyní máme esa v oboru, která vedou příslušné technické oblasti. Znamená to, že máme kapacitu, schopnosti a kompetenci, abychom k těmto třem velkým projektům přistoupili s takovým odhodláním, jaké je nutné k tomu, abychom mohli konkurovat na vrcholu formule 1,“ dodal Andrea Stella.