Šéf stáje Haas Günther Steiner nesouhlasí s tvrzením, že je jeho jezdec Kevin Magnussen divoký. Podle Itala je takto nálepkován neoprávněně.
Kevin Magnussen si během loňské sezony za své počínání vysloužil v několika případech kritiku z úst svých soupeřů. Do křížku se v roce 2018 Dán dostal například s Pierrem Gaslym ve Velké ceně Ázerbájdžánu, s Charlesem Leclercem v Japonsku a nejednou také s Fernandem Alonsem. Co se týče incidentů mezi pilotem Haasu a dvojnásobným šampionem, patrně nejvíce se fanouškům zapíše do paměti moment ze závěru druhé části kvalifikace na Velkou cenu Itálie, když si dvojice vzájemným soubojem pokazila svá rychlá kola a připravila se tak o naději na postup mezi nejlepších deset.
Se způsobem, jakým je na pilota Haasu nahlíženo, ovšem nesouhlasí šéf amerického týmu Günther Steiner. Ital argumentuje faktem, že Magnussen má na svém kontě pouze dva trestné body.
„Pojďme vzít v potaz jednu pravdu. Je to chlápek s nejméně penalizacemi. Myslím, že nějakým způsobem získal tak špatnou pověst, že pohled na něj je takový, že je to ten chlápek, co je prostě divoký, což je špatně. Koukněte se na statistiky. Musíte být objektivní, ne subjektivní. Objektivní znamená, kolik penalizací dostal a nedostal,“ uvedl Steiner.
Šéf týmu se také neztotožňuje s tvrzením, že se Dán vždy ve druhé polovině sezony trápí. Podle Steinera letos Magnussen ve druhé polovině sezony zaznamenal několik dobrých závodů.
„Je tu ta záležitost, že druhá polovina sezony Kevina Magnussena je vždy špatná. Znovu, odkud to přichází? Tento rok absolvoval ve druhé polovině sezony několik dobrých závodů. Byl tak dobrý jako v první polovině sezony? Ne. Ale víte, neunáhloval bych se, že to musí být takto. Nemyslím si, že je tak špatný, jak ho lidé vykreslují. Je to závodník. Závodí, bojuje o své území. A víte, za to ho platíme. Nechceme někoho, kdo se nechá předjet každým.“
Steiner se také vyjádřil k loňské sezoně Magnussenova týmového kolegy Romaina Grosjeana, který se v jejím úvodu trápil a své první body si připsal až v červencové Velké ceně Rakouska. Francouzovu krizi z úvodních závodů Steiner bagatelizuje.
„Nepřehánějme to. Nebylo to obrovské nebo něco takového. Měl pokles. Víte, nechte to být. Byl to pokles.“
Na otázku, jak dokázal Grosjean zvrátit nepříznivý vývoj sezony, nemá Steiner přesnou odpověď. Podle jeho názoru zkrátka našel francouzský pilot klíč. 53letý rodák z Merana si zároveň nemyslel, že by Grosjean již nenašel cestu zpět.
„Nevím, nemám odpověď. Bylo to celé o klíči. Když s ním mluvíte, mluvíte o klíči. Ztratil klíč, našel klíč. Víte, upřímně nevím, co to bylo. Zdálo se, že řekl „znovu jsem našel klíč.“ Od té doby to bylo dobré. Moje přemýšlení nebylo natolik negativní, že bych si myslel, že to nenajde. Spíše jsem přemýšlel, jak ho mohu dostat zpět do pozice, v jaké ho známe.“
Loňský ročník královny motorsportu byl pro Haas nejúspěšnějším v jeho krátké tříleté historii, když po dvojici osmých míst z let 2016 a 2017 obsadil v Poháru konstruktérů páté místo.