Svět Formule 1 začíná diskutovat o tom, co se bude dít po roce 2020, kdy skončí současná generace pohonných jednotek.
Před pár dny byly představeny obrysy nastávající generace pohonných jednotek, které budou nasazeny v roce 2021. Všichni dodavatelé kromě Hondy vyjádřili skeptické názory. Japonský dodavatel situaci nekomentuje. Ferrari pak vyhrožuje odchodem z Formule 1 pokud se něco nezmění.
Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe je ale toho názoru, že motory nejsou tím největším problémem, který Formule 1 má. Podle něj by se měla nejdříve vyřešit velká mezera mezi velkými a malými týmy.
„Hodně se mluví o motorech, ale to není náš největší problém,“ řekl Lowe pro Motorsport.com.
„Naším největším problémem je velká ztráta mezi třemi nejlepšími týmy a ostatními.“
„Po závodě se někdy podívejte na rozdíl mezi první pětkou a zbytkem pole. Tato mezera není způsobena motory.“
Lowe zároveň připustil, že změna pravidel může Formuli 1 uškodit.
„S každou změnou pravidel se musí zacházet opatrně, protože se vždy vytvoří rozdíly napříč celým startovním polem ve všech oblastech. Pokud chceme mít vyrovnané startovní pole, musíme mít stabilní pravidla. Bude to trvat několik let, než se týmy vyrovnají, ale potom můžeme mít napínavější závody.“
„Samozřejmě bychom mohli vše standardizovat, čímž by se rozdíly eliminovaly. Co by ale mělo být standardizováno? Je to složité téma,“ dodal Lowe.