Monacký jezdec se po skvělém výkonu Ferrari v Monze obává Singapuru, což je trať s velkým aerodynamickým zatížením. I přesto si myslí, že nově upravená trať bude vozu SF-23 vyhovovat a doufá, že budou schopni pronásledovat Red Bull.
Přestože nové uspořádání singapurského okruhu zrušilo oblast, která se Charlesovi Leclercovi velmi líbila, trať Marina Bay zůstává jednou z jeho nejoblíbenějších. V roce 2019 a 2022 zde získal pole position a v závodech se umístil na druhém místě. Otázkou je, jak upravená trať bude vyhovovat vozu SF-23, kterému okruh v Monze sedl. Ferrari i Charles Leclerc vědí, že se musí soustředit na problémy, které v současnosti mají. Ve stejnou dobu ale probíhá příprava na další sezónu, a ta je už teď plná očekávání. Před Velkou cenou Singapuru poskytl rozhovor.
Před námi je víkend s naprosto odlišným scénářem než v Monze. Začínáte od nuly, nebo si z italského víkendu něco odnášíte?
„V Monze jsme se hodně naučili, zejména o našich slabých místech. Potvrdilo se nám, že se nám lépe daří na tratích s nízkým přítlakem, a z toho lze usuzovat, že Singapur bude o něco náročnější víkend. Možná nám ale pár věcí pomůže, a i když to bude jen malý krůček správným směrem, pro sezónu 2024 to bude ještě užitečné.“
Co si myslíte o změnách na trati?
„Vyřazené části patřily k těm, které se mi líbily nejvíce, takže je pro mě trochu škoda, že byly vyřazeny. Stejně je to pro všechny stejné a doufám, že alespoň tato změna v nám dá větší šanci na předjíždění. Nepochybně bude trať rychlejší, ale ne tak, abychom mohli použít nastavení typu Monza.“
Tým hovořil o víkendu Velké ceny Itálie jako o důležitém poučení pro příští rok. Jak optimistický jste ohledně sezóny 2024?
„Jako první věc víme, že to bude velmi odlišný vůz od toho, který používáme dnes, vůz, ve kterém se bude sbíhat spousta informací a konceptů, které jsme se v této sezóně naučili a stále se učíme.“
Když se podíváme na tento víkend, máte větší obavy z výkonu obecně, nebo z degradace pneumatik?
„Myslím, že to bude otázka celkového výkonu. Přicházíme z víkendu, kde jsme byli jasně druzí, a víme, že tento víkend bude všechno jinak, jakýsi restart vzhledem k odlišnému scénáři. Myslím, že nakonec budeme velmi blízko Mercedesu, McLarenu a Aston Martinu.“
Jaké cíle jste si stanovil?
„To opravdu netuším, a to proto, že hodnoty na závodním poli se velmi rychle mění. Víme, že na tratích s vysokým zatížením je náš vůz méně konzistentní, ale musím také říct, že tato trať patří k mým oblíbeným. Samozřejmě doufám, že potvrdíme stejný potenciál jako v Monze, to by bylo moc hezké, ale uvidíme.“
Jak těžké je čekat téměř celou sezónu na to, abyste mohl jet s jiným vozem?
„Člověk musí být trpělivý, ale to je asi pro každého stejné. Máme simulátor, na kterém si můžeme vyzkoušet některé věci, takže se před příštím rokem můžu trochu rozjet virtuálně. A mezitím samozřejmě musím odvést co nejlepší práci s tím, co máme k dispozici. Někdy to může být frustrující, ale nakonec moje práce spočívá v tom, že odevzdávám sto procent v jakékoliv situaci, ve které se ocitnu. Samozřejmě se raději nacházím v podmínkách, kde mohu každý víkend bojovat o vítězství a o stupně vítězů, ale musím říct, že víkendy jako Zandvoort a Monza jsou stále dobré, protože máte pocit, že děláte kroky správným směrem. A to všechny motivuje, dává nám to další impuls.“
Vnímáte tým jako kompaktní?
„Vždy jsem měl stoprocentní důvěru ve Frédérica Vasseura a jeho dlouhodobou vizi, jsem si jistý, že jde správným směrem. Pak samozřejmě potřebuje čas, jsou tu krátkodobé a dlouhodobé změny. Musíme být prostě trpěliví, ale nepochybuji o tom, že pracujeme správným směrem.“