Lawson vysvětluje nepodařenou kvalifikaci na sprint

Lawson vysvětluje nepodařenou kvalifikaci na sprint

Liam Lawson a jeho trápení v monopostu Red Bullu pokračuje. Po nezdaru v Austrálii se mu nepodařila ani kvalifikace na sprint v Šanghaji, kde doplatil na chybnou manipulaci s pneumatikami.

Liam Lawson vysvětlil své potíže v kvalifikaci na sprint Velké ceny Číny tím, že nedokázal dostatečně ochladit pneumatiky pro závěrečné rychlé kolo, což vedlo k tomu, že se umístil na úplně posledním místě.

Novozélanďan byl po úvodních jízdách na 10. místě v pořadí, svou kvalifikaci zahájil časem 1:32,729, ale jeho druhý pokus se nepodařil, byl široký v zatáčce číslo devět a jeho čas byl nakonec smazán.

Lawson v samotném průběhu první části kvalifikace viditelně bojoval s přilnavostí a během ochlazovacích kol se mu nepodařilo dostatečně snížit teplotu středních pneumatik pro závěrečný pokus. V úvodních zatáčkách s vozem velmi bojoval, musel hodně korigovat volantem a situace byla rozhodně daleko od ideálu.

„Vyjel jsem z trati, takže jo, je to samozřejmě škoda. Myslím, že od začátku to nebylo špatné, první kolo bylo v pořádku a pak jsme na to chtěli navázat, ale zůstali jsme venku, abychom se pokusili zchladit pneumatiky na trati. Abych byl upřímný, od druhého kola jsem se opravdu snažil snížit teplotu, ale začal jsem kolo s příliš horkými pneumatikami, a pak jsem v průběhu kola jen bojoval. Je to frustrující,“ sdělil Lawson.

„Je to opravdu škoda, protože si upřímně myslím, že jsme v kvalifikaci začali dobře. První kolo sice nebylo úžasné, ale bylo relativně v pořádku, takže je prostě škoda vypadnout kvůli něčemu tak frustrujícímu. Naše tempo by mělo být mnohem výš, než kde jsme. Samozřejmě nás čeká zítřejší sprintový závod, abychom se pokusili něco naučit, a pak samozřejmě také zítřejší kvalifikace. Chceme v ní odvést lepší práci,“ sdělil nováček na startovním roštu formule 1.

Údaje z GPS ukazují, že v úvodních kolech kvalifikace byl Lawson s Verstappenem až do posledního sektoru relativně vyrovnaný. Nizozemcův lepší výjezd ze zatáčky 12 pomohl nabrat větší rychlost na dlouhé zadní rovince, a poté brzdil dříve do pomalejší zatáčky 14, aby nabral silnější výjezdy z posledních zatáček.

Liam Lawson si byl v důsledku toho mnohem méně jistý na plynu a po prvních kolech byl mezi nimi rozdíl čtyř desetin. Lawson však kvůli vyjetí ze zatáčky 9 v posledním kole nedokázal předvést nic reprezentativnějšího a zlepšení ostatních jezdců zajistilo, že se Novozélanďan nadále propadal pořadím.

Poradce Red Bullu Helmut Marko se rozhodl Lawsonovo úsilí nekritizovat a prohlásil, že bývalý jezdec Racing Bulls potřebuje více času, aby se osvědčil, zejména vzhledem k jeho neznalosti úvodních dvou okruhů v kalendáři.

„První část kvalifikace začal dobře, ale bohužel zajel jen jedno kolo. Ano, je to smutné, ale potřebuje nějaká kola a musí se dostat do rytmu, aby ukázal svůj potenciál. Myslím, že mu musíme dát více času. Oba okruhy neznal, jak Melbourne, tak tento. Takže se těšíme na to, co ještě ukáže. Na druhou stranu u Maxe vidíme, že je naše auto docela těžké na řízení,“ popsal Helmut Marko.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka ekonomky, kterou však velmi táhne psaní sportovních článků. V motorsportu ji nejvíce baví pokrývat cestu mladých talentů až na samotný vrchol. Kromě motorsportu píše články z hokeje, zimních sportů či tenisu.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *