Nedělní závod dokázal díky brilatní strategii a s vynikajícím načasováním safety caru vyhrát Lando Norris, druhý se umístil Max Verstappen a na třetím místě skončil Charles Leclerc. Lando Norris se tak po 15 pódií dočkal a postavil se na stupínek nejvyšší.
Start se vydařil Maxovi Verstappenovi, naopak Charles Leclerc zaspal. Do první zatáčky to poslal Sergio Pérez, nedobrzdil, málem srazil obě Ferrari a propadl se na pátou pozici. Na tomto profitoval Oscar Piastri, který se dokázal protáhnout na třetí pozici před Carlose Sainze. Po prvním kole měl Max Verstappen náskok necelých 1,5 sekundy.
Následně Oscar Piastri začal vytvářet tlak na druhého Charlese Leclerca. Ve čtvrtém kole dokázal v předposlední zatáčce Australan předjet Monačana. Na týmového kolegu se pak dotáhl Carlos Sainz.
Sergio Pérez byl vyšetřován za ulitý start, ale komisaři následně potvrdili, že Mexičan se ničeho nedopustil.
Carlos Sainz se dožadoval týmové režie, prozatím v 9. kole bez odezvy od týmu.
Prvním pilotem v boxech byl Alex Albon, který přezul na konci 10. kola ze středně tvrdých pneumatik na tvrdé. Mezitím probíhala bitva o osmou pozici mezi Nicem Hülkenbergem a Georgem Russellem. Za nimi byl typický DRS vláček.
Sergio Pérez se musel v 14. kole bránit před dotírajícím se Landem Norrisem.
Max Verstappen dostal informaci, že má přestat hlídat pneumatiky a zrychlit, protože měl náskok pouze 3 sekundy na druhého Oscara Piastriho.
Na konci 17. kola zamířil do boxů Sergio Pérez, obul středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na desátou pozici.
Na konci 19. kola byl v boxech Charles Leclerc, nasadil tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na šestou pozici. Mechanici Ferrari zvládli zastávku za 1,9 sekundy. Monačan se dokázal velmi rychle dostat před pátého Lewise Hamiltona.
Ve 22. kole Max Verstappen udělal chybu, musel si zkrátit šikanu a trefil kužel na vrcholu zatáčky, který se následně odkutálel na rovinku. Ve 23. kole aktivován virtuální safety car. Do boxů zamířili jedzci z druhé desítky. Po rychlém odklizení pokračoval závodů. K mechanikům ale zamířil Max Verstappen, obul bílou sadu pneumatik a vrátil se na čtvrtou pozici.
Na začátku 28. kola zamířili do boxů Oscar Piastri a Carlos Sainz. Oba nasadili tvrdou sadu pneumatik a vrátili si na čtvrtou a pátou pozici. Žluté vlajky! Kevin Magnussen a Logan Sargeant se srazili do třetí zatáčky! Dán dokázal pokračovat, pro Američana závod skončil. Aktivován safety car a na tomto bude profitovat první Lando Norris, který ještě nebyl v boxech! Britský pilot nasadil tvrdou sadu pneumatik a převzal vedení v závodě! V boxech byl podruhé Sergio Pérez a obul středně tvrdou sadu pneumatik.
Na konci 32. kola zajel do boxů safety car a závod byl restartován. Lando Norris se musel okamžitě bránit Maxovi Verstappenovi, ale Brit si první pozici udržel. Následně se dokázal pilot McLarenu odpoutat na 1,5 sekundy od Maxe Verstappena.
V 34. kole se pokusil Carlos Sainz předjet Oscara Piastriho, ale Australan se dokázal tvrdě ubránit, kdy vyvezl Španěla mimo trať. Carlos Sainz okamžitě reportoval, že ho vytlačil mimo trať a incident byl vyšetřován. Komisaři rozhodli, že incident byl v pořádku.
Na konci 39. kola dokázal Carlos Sainz zaútočit na Oscara Piastriho a předjet ho. Následně se musel na hlavní rovince Španěl bránit a do první zatáčky Australan byl zpátky čtvrtý, nicméně probrzdil a propadl se za Ferrari. Ukázalo se, že měl poškozené křídlo po kontaktu s Carlose Sainzem a musel do boxů pro nový spoiler. Obul žlutou sadu pneumatik a propadl se na poslední pozici.
Španěl si stěžoval, že má nějaký problém s autem, ale ukázalo se, že monopost je po kontaktu v pořádku.
Mezitím si Lando Norris vybudoval náskok v podobě 4 sekund na druhého Maxe Verstappena.
Komisaři začali vyšetřovat kolizi Sainze s Piastrim.
Deset kol do cíle a Max Verstappen už ztrácel 5 sekund na vedoucího Landa Norrise. Nizozemský závodník nedokázal reagovat na tempo McLarenu.
První vítězství v kariéře ve formuli 1 získal Lando Norris!
AKTUALIZACE: Carlos Sainz dodatečně dostává penalizaci za srážku s Piastrim a propadá se na páté místo.
Pořadí | Jezdec | Tým | Ztráta v cíli |
---|---|---|---|
1 | Lando Norris | MCLAREN | 1:30:49.876 |
2 | Max Verstappen | RED BULL | +7.612s |
3 | Charles Leclerc | FERRARI | +9.920s |
4 | Sergio Pérez | RED BULL | +14.650s |
5 | Carlos Sainz | FERRARI | +16.407s |
6 | Lewis Hamilton | MERCEDES | +16.585s |
7 | Júki Cunoda | RB | +26.185s |
8 | George Russell | MERCEDES | +34.789s |
9 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN | +37.107s |
10 | Esteban Ocon | ALPINE | +39.746s |
11 | Nico Hülkenberg | HAAS | +40.789s |
12 | Pierre Gasly | ALPINE | +44.958s |
13 | Oscar Piastri | MCLAREN | +49.756s |
14 | Kuan-jü Čou | KICK SAUBER | +49.979s |
15 | Daniel Ricciardo | RB | +50.956s |
16 | Valtteri Bottas | KICK SAUBER | +52.356s |
17 | Lance Stroll | ASTON MARTIN | +55.173s |
18 | Alexander Albon | WILLIAMS | +76.091s |
19 | Kevin Magnussen | HAAS | +84.683s |
Logan Sargeant | WILLIAMS | DNF |