Jednička stáje Charouz Racing System, Logan Sargeant celý pátek dokazovala, že může beze všeho bojovat o nejrychlejší čas. Po chybičce na Američana zbylo jen 12. místo, které ovšem v sobotu ráno znamená pole position. Nejrychlejší dnešní kvalifikace byl Brazilec Caio Collet z týmu MP.
V dopoledním volném tréninku ještě „plaval na vlně úspěchu z Le Castelletu“ zejména Jack Doohan (Trident). Syn motocyklového šampiona Micka zajel před Britem Oliverem Caldwellem (Prema) a Američanem Jakem Crawfordem (Hitech) nejrychlejší čas. Z pohledu Charouz Racing Systemu slibovalo dobrý páteční kvalifikační výsledek 4. místo Logana Sargeanta – na Doohana ztrácel jen 35 setin. Také Enzo Fittipladi ve druhém voze Antonína Charouze se předvedl ve zlepšené formě a docílil 16. času. Nepříliš úchvatně za to do rakouského víkendu vyrazili 26. Roman Staněk (Hitech) a třetí jezdec Charouz Racing Systemu, Reshad de Gerus, který pouze uzavíral pole 30. účastníků.
Odpoledne zavánělo deštěm a tak se vozy vyrojily na trať ihned po zahájení kvalifikace. Z mračen nad pohořím Tauern ale ani nekáplo, čehož před přezutím na čerstvé obutí nejlépe využil Dán Frederik Vesti (ART). Druhý čas si zapsal Crawford a Sargeant znovu přesvědčil výborným třetím místem hned před Doohanem, přičemž mu na lídra chyběly jen čtyři setiny. V dobré náladě byl stále i Enzo Fittipaldi, který si prozatím vybojoval devátou pozici.
Hned po zahájení druhé fáze kvalifikace se o vzrušení postarali především Charouzův pilot de Gerus a Izraelec Cohen. De Geruse vypustil tým do boxové uličky tak nešťastně, že tam kolidoval s jedním z vozů Andrease Jenzera – monopost při tom naštěstí vážně nepoškodil. Cohen zanedlouho na to zůstal stát na startovní rovince a kvalifikace byla přerušena.
Rozhodnout tedy musela závěrečná „pětiminutovka“. A v této finálové fázi skutečně padaly rekordy. Vesti dlouho držel první místo, v posledním kole jeho čas ale zlepšil nejdříve Dennis Hauger (Prema) a v poslední sekundě oba překonal Brazilec Caio Collet.
A „česká naděje“ Sargeant? Pilot, který musí znát Red Bull Ring ze všech účastníků nejlépe (po předsezonním testu F3 zde startoval i v mistrovství ELMS), všechny své ambice zahodil chybkou v rozhodujícím kole: v dřívější Tirochově zatáčce byl dvěma koly ve štěrku a nemohl proto do boje o pole position zasáhnout… Zbyl na něj jen 12. čas, který ovšem v 10:30 znamená první místo na startu sobotního sprintu.
Fittipaldi zajel dobrý 15. čas, Staněk s de Gerusem mají z míst 22 a 25 opravdu jen čistě teoretické naděje na body.
Výsledek kvalifikace F3 ve Spielbergu:
- Caio Collet, MP 1:19,697s
- Dennis hauger, Prema 1:19,726s
- Frederik Vesti, ART 1:19,754s
- Alexander Smolyar, ART 1:19,801s
- Jak Crawford, Hitech 1:19,817s
- Clement Novalak, Trident 1:19,829s
- Jack Doohan, Trident 1:19,887s
- Oliver Caldwell, Prema 1:19,900s
12. Logan Sargeant, Charouz Racing System 1:20,101s
15. Enzo Fitttipaldi, Charouz Racing System 1:20,188s
22. Roman Staněk, Hitech 1:20,676s
25. Reshad de Gerus, Charouz Racing System 1:20,762s