Šéf týmu Aston Martin, Mike Krack, nechce používat stěhování týmu do nových prostor jako výmluvu pro to, jak se během loňské sezóny propadli polem dozadu. Od příští sezóny také nemá žádná velká očekávání.
Aston Martin zažívá v posledních letech zásadní změny. Po odkoupení Lawrencem Strollem v roce 2018 se týmu dařilo finančně lépe – mohl opustit továrnu, která jim již nestačila, a během sezóny 2023 se přestěhovali do nového areálu v Silverstone. Začátkem roku se jim také povedl nejlepší start do sezóny, jaký si mohli přát, a v prvních osmi závodech sezóny získali šest pódií.
Vývoj vozu naopak stagnoval a nedařil se. Zatímco konkurenci se podařilo je dohnat a začít dotahovat na Red Bull, ke konci roku Fernando Alonso i Lance Stroll zaostávali za Mercedesem, Ferrari a McLarenem. To však Mike Krack očekával.
„Na začátku roku, když jsme měli ty dobré výsledky, tak jsem vždy zvedal prst a upozorňoval, že budeme mít horší časy. A ty bohužel přišly mnohem dříve, než jsme je chtěli.“
Odmítá však, že by za to mohly rozsáhlé změny v infrastruktuře a stěhování.
„Nejsem ten typ člověka, co hledá výmluvy. Věděli jsme už dříve, že se budeme stěhovat. Věděli jsme, že se budeme rozrůstat. Už předtím jsme věděli, že stále rosteme. Takže pokud tohle všechno už víte, můžete všechny ty věci naplánovat a neměli byste se na to vymlouvat – to je příliš lehké. Když jsme začali sezónu, byli jsme si jistí, že jsme udělali velký krok kupředu. A byli jsme překvapeni, že ostatní mají stále problémy. Pak se ale konkurence začala zlepšovat a nám se takové zlepšení nepodařilo. Také jsme přinesli novinky, ale nikdy jsme s nimi neudělali tak velké kroky, jako naše konkurence. A výsledkem bylo, že se ostatní proklouzli dál. Takže ztráta na nejrychlejší auto, což je cíl, který používáme, se za sezónu moc nezměnila. Ale nyní jsou mezi námi tři nebo čtyři týmy, což na začátku nebylo, víte? Takže jde v podstatě o to, co udělala konkurence a co jsme my neudělali dostatečně. Ale to, že toho máme na talíři příliš mnoho, na tom nezáleží.“
Krack by byl rád, aby očekávání pro rok 2024 nebyla příliš velká. Nepůjde podle něho o revoluční sezónu. „Upřímně, musíme to trochu roztáhnout, na tři, čtyři roky, než závod po závodě či sezónu po sezóně. Pokud příští rok neskončíme výše než letos, lidi to budou považovat za neúspěch. Myslím, že je potřeba to trochu rozlišit, ale podstatou tohohle byznysu je umístění v šampionátu.