Třetí den testů se za volant Haasu posadil Romain Grosjean. Nové auto si nemůže vynachválit.
Po dvou dnech první fáze předsezónních testů, během kterých Grosjean dění jen přihlížel, dnes vystřídal za volantem VF-17 nového týmového kolegu Kevina Magnussena.
„Nebylo to pro mě lehké sledovat Kevina Magnussena za volantem, protože dva dny byly už velmi dlouhé,“ popisuje francouzský pilot, který dnes poprvé usedl do „bestie“, jak novým vozům někteří přezdívají. „Je pochopitelné, že se chceš být za každou cenu co nejrychleji za volantem.“
Ráno si třicetiletý Francouz ale moc neužil, protože ve svém Haasu odkroužil pouhých 27 kol, kvůli úpravám na voze. „Něco jsme museli přestavět a to nás stálo čas. Přeci jen vůz teprve poznávám. Také jsem celou dobu jezdil jen na středně tvrdých pneumatikách, tudíž jsem úplně na začátku,“ vysvětluje rodák z Ženevy, ale i přes to, že neodjel nijak extrémně dlouhou vzdálenost, tak je z auta nadšený. „Ale něco můžu říct už teď – tohle je opět opravdová formule 1! Nejen, že auta vypadají lépe s širším podvozkem a pneumatikami, ale také jsou o pořádný kus rychlejší. Řízení je fyzicky náročnější, což je podle mě prima. Jsme na správné cestě. Buďme upřímní – formule v posledních letech nebyla moc zábavná.“
„Sice jsem toho moc neodjel, ale už můžu s jistotou říct: Tyto pneumatiky se přehřívají a opotřebovávají méně, což je také pozitivní. Ale musíme si to ujasnit – jsou to zimní testy, podmínky jsou relativně chladné. V prvním závodě to bude úplně něco jiného,“ připomíná Grosjean.
A jaké bude podle Günthera Steinera rozložení sil? „Myslím si, že Ferrari není za Mercedesem moc daleko. Co se týká středu pole, tak mám pocit, že se k sobě všichni mírně přiblížili. Ale musíme dávat pozor. Opravdovou rychlost aut jsme ještě neviděli. To, co se mi líbí, je, že se jezdci opravdu baví. Zkrotit auta je těžší, což jim je po chuti,“ zhodnotil Steiner, jenž si pochvaluje zatím spolehlivě vypadající součástky, které odebírá od kolegů z Maranella: „Chceme jezdit na bodech. Základem je skvělý balíček, který máme od Ferrari – motor, převodovka. Všechno běží bez problému.“