FIA bude muset brzy určit přesný počet hodin v aerodynamickém tunelu, který bude mít každý tým formule 1 k dispozici do konce letošní sezóny, na základě pořadí v Poháru konstruktérů.
Konečný termín je 30. června, což v realitě znamená, že příděly hodin pro práci v aerodynamickém tunelu závisí na výsledcích po VC Kanady. V současné době je pořadí v Poháru konstruktérů následující: Red Bull, Mercedes, Aston Martin, Ferrari, Alpine, McLaren, Alfa Romeo, Haas, Williams, AplhaTauri.
Co jsou příděly pro aerodynamický tunel?
Mezinárodní automobilová federace určuje, že týmům je k dispozici celkem 50 směn v aerodynamickém tunelu, přičemž každá směna trvá 8 hodin. Plné využití směn pro tým znamená, že ve větrném tunelu stráví přibližně 80 hodin při aktivní práci a dalších 400 hodin pro přípravu.
Pro každý tým je stanoven handicap na základě pořadí v Poháru konstruktérů, který je aplikován pro druhou polovinu letošní sezóny a týmům na spodních pozicích to má pomoci se dotáhnout na špičku pole.
Jaký je příděl podle aktuálního pořadí?
Příděly začnou platit od 31. července. Kvůli porušení rozpočtového stropu byl Red Bull již penalizován snížením času v aerodynamickém tunelu o 10 % po dobu jednoho roku od října 2022. Rakouská stáj tak pocítí výrazný úbytek v druhé polovině sezóny, kdy bude mít k dispozici 63 % přiděleného času.
Druhý Mercedes bude mít k dispozici 75 % času a třetí Aston Martin 80 %. Čtvrté Ferrari dostane příděl v podobě 85 %, Alpine 90 % a McLaren 95 %. Alfa Romeo bude mít k dispozici 100 % času. Naopak Haas dostane 105 %, Williams 110 % a poslední AlphaTauri dostane 115 % času v aerodynamickém tunelu.