Kvalifikace do sobotního závodu v Bahrajnu skončila velkým překvapením: prosadily se oba vozy stáje Invicta-Virtuosi. Ze své první pole-position se směl radovat Ind Kush Maini před kolegou, úřadujícím šampionem F3, Gabrielem Bortoletem z Brazílie.
AKTUALIZACE: Kush Maini byl diskvalifikován.
Do prvního volného tréninku se většině jezdcům počátečně jakoby „nechtělo“ a mnoho vozů zůstalo dlouho v boxech. Asi měli po několikadenních testech na stejné trati z čeho čerpat… Když se pak pole přeci jen vydalo na rychlá kola, byl nejúspěšnější Francouz Isack Hadjar. Junior Red Bullu ze španělské stáje Campos letos pojede svou druhou sezonu F2 a zaznamenal nejrychlejší čas před argentinským nováčkem Francem Colapintem (MP). Následoval nejrychlejší pilot předsezonních testů Zane Maloney (Rodin) před dalším nováčkem, „velkou neznámou“ sezony, Japoncem Ritomo Miyatem (také Rodin, dříve Carlin). Favorité Oliver Bearman a Kimi Antonelli z týmu Prema se zatím spokojili s časy v dolní polovině pole. Roman Staněk ujel s novým monopostem Dallara-Mecachrome 14 měřených kol, také jeho čas (0,4 sec. za kolegou Verschoorem od Tridentu) mezi nejlepší nepatřil.
Samotnou odpolední kvalifikaci ovládli senzačně oba jezdci týmu Invicta Virtuosi. V týmovém duelu se o 0,219s prosadil Ind Kush Maini, který již minulý rok několikrát pozitivně překvapil. Jeho kolega Gabriel Bortoleto vykročil 2. místem výborně do svého prvního víkendu ve formuli 2. Třetím časem potvrdil svůj dopolední čas Hadjar před Maloneyem. Za zkušeným Dennisem Haugerem se klasifikoval Japonec Miyata. Pro několik favoritů byla session v poušti nepříjemným procitnutím ze zimního spánku: rádoby budoucí hvězdy F1 Victor Martins (9.), Kimi Antonelli (18.) a Oliver Bearman (19.) jistě měly co vysvětlovat a nad čím hloubat… Podobně zle je na tom – bohužel beze změny oproti sezoně 2023 – tým Trident a jeho český pilot Roman Staněk. Moravák bude do obou závodů víkendu smět vyrazit jen z poslední startovní řady, jeho kolega Verschoor na tom není 17. časem o moc lépe.
Do nevídaných výšin za to pozvedl talentovaný Brit Taylor Barnard dřívější tým Antonína Charouze, PHM: kvalifikoval se jako 10. Do zítřejšího sprintu vyrazí z prvního místa.
Jezdec
|
Tým
|
Čas
|
Ztráta
|
---|---|---|---|
K. Maini
|
Invicta Racing
|
1:41.696
|
–
|
G. Bortoleto
|
Invicta Racing
|
1:41.915
|
0.219
|
I. Hadjar
|
Campos Racing
|
1:41.938
|
0.242
|
Z. Maloney
|
Rodin Carlin
|
1:41.982
|
0.286
|
D. Hauger
|
MP Motorsport
|
1:41.990
|
0.294
|
R. Miyata
|
Rodin Carlin
|
1:42.003
|
0.307
|
Z. O’Sullivan
|
ART Grand Prix
|
1:42.014
|
0.318
|
E. Fittipaldi
|
Van Amersfoort Racing
|
1:42.070
|
0.374
|
V. Martins
|
ART Grand Prix
|
1:42.158
|
0.462
|
T. Barnard
|
PHM Racing
|
1:42.207
|
0.511
|
J. Crawford
|
DAMS
|
1:42.287
|
0.591
|
J. Martí
|
Campos Racing
|
1:42.333
|
0.637
|
P. Aron
|
Hitech Pulse-Eight
|
1:42.340
|
0.644
|
J. Correa
|
DAMS
|
1:42.369
|
0.673
|
R. Villagómez
|
Van Amersfoort Racing
|
1:42.392
|
0.696
|
F. Colapinto
|
MP Motorsport
|
1:42.392
|
0.696
|
R. Verschoor
|
Trident
|
1:42.644
|
0.948
|
A. Antonelli
|
PREMA Racing
|
1:42.693
|
0.997
|
O. Bearman
|
PREMA Racing
|
1:42.710
|
1.014
|
A. Cordeel
|
Hitech Pulse-Eight
|
1:42.945
|
1.249
|
R. Stanek
|
Trident
|
1:43.068
|
1.372
|
J. Dürksen
|
PHM Racing
|
1:43.153
|
1.457
|