Šéf stáje Red Bull Christian Horner chápe důvod využití týmové režie, ale nelíbí se mu způsob, jakým ji provedli.
Zrovna Red Bull patří k týmům, který v minulosti využíval týmové režie. Asi jejich vůbec nejlegendárnější týmovou režií je „Multi 21“ z VC Malajsie 2013. Sebastian Vettel s Markem Webberem tehdy dostali pokyn držet pozice, přičemž lídrem závodu byl australský závodník. Jenže Vettel příkaz ignoroval, Webera úspěšně předjel a závod vyhrál.
Situace, která nastala v Soči: Bottas si jede v poklidu ve vedení, ovšem za ním jedoucí Hamilton – respektive jeho tým – začíná mít obavy o své pneumatiky, které začínají puchýřkovatět. Na záda mu dýchá Vettel hladový po vítězství na čerstvějších pneumatikách. To pochopitelně boxovou zídku vyděsí a Toto Wolff mačká „magické“ tlačítko Taktika. Vzápětí slyší Bottas ve sluchátku Jamesův hlas, který mu dává nelíbivý povel: „Pusť Lewise před sebe!“
pic.twitter.com/NNqzGyAR5e— Formula 1 (@F1) 30. září 2018
Horner jednání Mercedesu z Grand Prix Ruska odsuzuje. Lépe řečeno: Týmovou režii jako takovou neodsuzuje, avšak nelíbí se mu fakt, že takovýto scénář neprobrali před závodem.
„Z toho, co jsem slyšel, nebyl Bottas obzvlášť nadšený. Ale myslel bych si, že jednotlivé scénáře diskutovali před závodem. Nemělo by to být překvapení. Překvapuje mě, že by to pro někoho mohlo být překvapující.
„Je velmi jednoduché zapomenout, že F1 je týmový sport. Piloti jezdí koneckonců pro tým.“
„Předpokládám, že bylo matoucí to, že to neprojednali a neodsouhlasili před tím, než nastoupili do závodu.“
Nicméně přiznal, že by udělal stejný krok jako Toto Wolff být to jeho jezdci: „V této situaci stačí pár odstoupení, avšak vy bojujete o titul. Je to neustálý boj mezi šampionátem jezdců a vlastním zájmem pilota a kolektivním zájmem týmu.“
„Takže lze pochopit důvody, které za tím byly. Jen to zní, jako by tento scénář nebyl projednán.“
A mohlo to podkopnout nějak Bottasovu morálku? „Jistě, je zcela zřejmé, jaká je letos jeho role. Nemusíte být raketový inženýr, abyste na to přišli,“ řekl čtyřiačtyřicetiletý Brit pro Motorsport.com.