Horner popírá, že by byl Red Bull navržen pro Verstappena

Horner popírá, že by byl Red Bull navržen pro Verstappena

Šéf týmu Red Bull, Christian Horner, popřel, že by monopost Red Bullu byl nastaven speciálně pro Maxe Verstappena.

Liam Lawson v Red Bullu momentálně zažívá těžké chvíle, jelikož jeho výkonnost není taková, jak by si rudí býci představovali či jak by si představoval on sám.

Lawson nahradil Sergia Péreze, který se taktéž potýkal s nekonkurenceschopností oproti Maxovi Verstappenovi a tým to pravděpodobně stálo konstruktérský titul.

Lawson byl do Red Bullu povýšen z toho důvodu, že v 6 závodech, které odjel v roce 2024 za VCARB (nyní Racing Bulls), ukázal svou rychlost a výkonnost. Dostal tak přednost před Júkim Cunodou, který pro „béčkový“ závodí již 5 let.

Nyní se ale karty obrátily a Novozélanďan se pokaždé nacházel na chvostu startovního pole. Diskutuje se o tom, zda bude Lawson nahrazen právě Cunodou nebo jestli mu Red Bull ještě dá šanci.

Tato situace ale poukazuje na dva možné problémy – je problémem Lawsonova nedostatečná výkonnost či konstrukce vozu RB21?

Sám Max Verstappen přiznal, že monopost Red Bullu není snadné auto a že jeho nový týmový kolega by byl pravděpodobně rychlejší, kdyby místo toho řídil vůz Racing Bulls.

Zdá se tak, že po odchodu Daniela Ricciarda z Red Bullu v roce 2018 je druhá sedačka prokletá.

K Lawsonovým výkonům se vyjádřil i Christian Horner: „Auto je náročné na řízení a Max se tomu dokáže přizpůsobit. Liam má, co se týče sebedůvěry, v současné době s vozem problémy, a proto jsme pro Velkou cenu Číny provedli několik významných změn, abychom zjistili, zda můžeme najít nastavení, které by více povzbuzovalo sebedůvěru.“

Vedle Maxe Verstappena se vystřídalo již několik pilotů – včetně Alexe Albona a Pierra Gaslyho.

„Když si vzpomenu na začátek roku 2022, měli jsme docela stabilní auto, ale s docela velkou nedotáčivostí, kterou Max samozřejmě nesnáší,“ vysvětlil Horner. „Ve Španělsku jsme provedli modernizaci, kdy jsme kladli mnohem větší důraz na přední část vozu a Max udělal velký krok vpřed. Checo (Sergio Pérez – pozn. red.) se od té chvíle tak trochu propadl.“

„Takže musíte vyrobit co nejrychlejší auto a řídíte se informacemi, které máte, a daty, která máte. Jako tým si neklademe za cíl vytvořit auto zaměřené na řidiče, prostě pracujete s informacemi, které máte, a na zpětné vazbě, kterou máte, abyste vyrobili nejrychlejší auto, jaké můžete. To nám očividně velmi dobře posloužilo, když jsme dosáhli 122 vítězství.“

Jedním z faktorů, proč se Lawsonovi na úvodních dvou závodních víkendech nedařilo, mohla být neznalost daných okruhů. Novozélandský závodník závodil v Austrálii i v Číně poprvé.

„Vůz Racing Bulls je usazenějším vozem, pokud jde o to, že je pravděpodobně o něco stabilnější na nájezdu,“ poznamenal Horner. „Pravděpodobně je v něm trochu více nedotáčivosti, a proto je snazší se mu přizpůsobit. Ale na delším stintu je vidět rozdíl v rychlosti vozů. Ale pokud jde o hledání limitu v autě, které má vrozenou nedotáčivost, bude vždy snazší než hledání limitu v autě, které je trochu ostřejší.“

Lawson v Číně skončil na 12. místě, ale profitoval z diskvalifikace Lewise Hamiltona, Charlese Leclerca a Pierra Gaslyho – jinak se celý víkend trápil.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 začala pravidelně sledovat v roce 2020. V únoru 2022 se připojila k redakci SvětFormule.cz a kromě psaní článků se stará i o sociální sítě. Nevěnuje se jen F1, ale i nižším sériím.

Další články autora →

Jeden komentář: “Horner popírá, že by byl Red Bull navržen pro Verstappena”

  1. Ale jasně že byl vůz navrhován pro Verstsapena. Jiný postup by byl opravdu nesmyslný. V tomto ohledu žádná demokracie, vždy má přednost řidič který má předpoklad nejlepších výsledků. Konec konců, jsou placeni za vítěztví.
    Ale říkat to nahlas se ovšem nesluší, že.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *