Šéf stáje Red Bull Christian Horner vyzval F1 a FIA, aby se zabývali znovuzrozením motorů V8 nebo V10 poté, co Sebastian Vettel předvedl vzrušující jízdu ve 30 let starém Williamsu během Velké ceny Británie.
Pilot Astonu Martin řídil v Silverstone Mansellův mistrovský monopost FW14B a nutno podotknout, že z jeho hlučné V10 běhal všem přihlížejícím mráz po zádech.
F1 přešla v roce 2014 na více účinnější turbo-hybridní motory, nicméně nedostatek bouřlivého hluku byl dlouho bodem sporu, a to i přes zjevná pozitiva, která udržitelnost těchto pohonných jednotek nabízí.
Nicméně Vettel nabídl variantu pro budoucí vývoj, kterou by mohlo být udržitelné, uhlíkově neutrální palivo.
F1 před blížícím se rokem 2026 zvažuje budoucí předpisy týkající se motorů a syntetická paliva jsou na předních místech v seznamu požadavků.
Na otázku, zda Vettelova jízda dala F1 a FIA důvod k přezkoumání návratu k ječícím motorům, Horner odpověděl: „Potřebujeme to, z poslouchání tohoto motoru vám stávají chlupy na zádech. Když jdete na koncert Rolling Stones, tak oni pořád hrají jen hlasitě. Zvuk formule 1 je něco, co je součástí její DNA dělá jí to o přitažlivější, a proto by to nemělo být ignorováno.“
Schumacher k otázce V8-V10 přidává
Mick Schumacher, pro kterého se stal čtyřnásobný mistr světa po příchodu do F1 vzorem, byl jedním z těch, kteří Vettela během jízdy sledovali a následně ho i po vystoupení z Williamsu přivítal.
„Bylo to úžasné,“ zářil Schumacher. „Skutečnost, že je to udržitelné, je také celkem působivé, takže každopádně něco, z čeho se lze poučit a zkusit se na to zaměřit.“
Na to, zda to byla ukázka toho, co by formule 1 mohla zavést, jezdec Haasu odpověděl:
„Jo, bylo by to hezké. Nevím, jak daleko může F1 v tomto směru zajít a jestli je nakonec turbo to, co chceme nebo jestli se můžeme vrátit k V10 nebo V8. Nicméně všichni zúčastnění by byli šťastní, takže to by bylo fajn.“