
Lewis Hamilton vysvětlil, proč v nedělní GP Austrálie dojel nakonec až 5 sekund za vítězným Sebastianem Vettelem.
Stále nechápete, proč Lewis Hamilton v nedělním závěru GP Austrálie najednou drasticky snížil své tempo a v konečném zúčtování zaostal v cíli za vítězným Sebastianem Vettelem o 5 sekund? Hamilton je sice čistokrevný závodník, ale kromě toho také moc dobře ví, že v dnešní Formuli 1 musí myslet v širším měřítku než je pouze jeden závodní víkend.
Především z počátku své úspěšné kariéry v F1 občas dělal tenkrát ještě poměrně nezkušený brit sem tam nějakou tu chybu, i když jich nebylo mnoho. Tehdy začínal v kokpitu vozu týmu McLaren a hned během své první sezony v roce 2007 dokonce mohl vyhrát titul mistra světa. Tenkrát ovšem k závodění přistupoval trochu jiným způsobem. Možná to bylo ovlivněno i filozofií samotného týmu a tehdejšího šéfa Rona Dennise. V té době se Hamilton snažil vyhrát každý závod, do kterého nastoupil. Jeho snaha vyhrát každý jednotlivý závod se mu ale dost možná stala osudnou v boji o titul, kdy v GP Číny 2007 protahoval svůj stint na velmi opotřebovaných pneumatikách tak dlouho, že při nájezdu do boxů jeho vůz už nebyl schopen zatočit kvůli enormnímu opotřebení pneumatik do známé levotočivé zatáčky a Hamilton tak zajel do malé štěrkové zóny, z které už se bohužel nevyhrabal. Závod tehdy vyhrál Kimi Räikkönen s Ferrari a později se stal i mistrem světa.
Video odstoupení Lewise Hamiltona z GP Číny 2007 (zdroj. youtube.com)
Svou nedělní situaci popsal britský závodník následovně: „Myslel jsem na to, že v posledních kolech se mi asi nepodaří ho předjet, protože moje pneumatiky budou už jen horší. Takže jsem jel na 110 procent a riskoval jsem všechno kvůli sedmi bodům,“ řekl Hamilton.
„Asi jsem se měl spíše stáhnout, šetřit motor a jeho životnost využít v jiném závodě. Jenže to by bylo v rozporu s mou povahou závodníka, protože chci vždy bojovat až po cílovou čáru,“ pokračoval loňský mistr světa.
„Fyzička pro mě nebyl problém, měl jsem dobrý pocit, ale současné směřování F1 s šetřením paliva a dalších věcí, pravidlem tří motorů… Musíte si to spočítat a raději ustoupit. Asi to není to, co fanoušci chtějí vidět, ale já hodlám v sezoně opravdu vydržet se třemi motory a nechci nasazovat čtvrtý,“ uzavřel Hamilton.